تجهیزات شبکه سیسکو

تجهیزات شبکه سیسکو

مقالات
بدون دیدگاه

سیسکو، که متعلق به یک کمپانی معروف آمریکایی است که در حوزه ساخت تجهیزات شبکه، تجهیزات مخابراتی وسایر محصولات شبکه با تکنولوژی های پیشرفته فعالیت دارد. از طرفی دیگراز طریق برندهای دیگری همچون WebEx, Jabber ,Jasper و OpenDNS که صاحب این برند ها شده است به بازار تکنولوژی های خاص مانند اینترنت اشیا (IOT)، امنیت و مدیریت انرژی متصل شده است.

از دیگر بخش های فعالیت این کمپانی ساخت نرم افزارهای مرتبط با شبکه می باشد و در طول تاریخ فعالیت این شرکت بر روی تکنولوژی IP ، محصولات Routing و Switching ، تکنولوژی تلفن های IP ، شبکه های خانگی، شبکه‌های نوری، امنیت ، ذخیره سازها و تکنولوژی های بی‌سیم تمرکز کرده است.

از طرفی این شرکت در اکثر کشورهای دنیا مراکزی را جهت آموزش و تعلیم افراد برای طراحی و نگهداری شبکه های کامپیوتری راه اندازی کرده است. CCIE، CCNP، CCDP، CCIP، CCSP، CCVP، CCDA، CCNAو CCSI از جمله مدارکی هستند که توسط این مراکز تدریس و صادر می گرند.

دوام و کیفیت برای طرفداران و مشتریانش کمپانی سیسکو اهمیت زیادی دارد. فرقی ندارد ارزان ترین محصول سیسکو یا گران ترین محصول سیسکو را خریداری کنید، چرا که انواع تجهیزات شبکه سیسکو با صرف‌نظر کردن از قیمت آن‌ها از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. هرگاه پای صحبت از برتری تجهیزات شبکه سیسکو نسبت به سایر برندها به میان می‌آید، قطع به یقین سیستم عامل وکیفیت بالای قطعات یکی از ویژگی‌هایی است که مورد اشاره قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید : تامین امنیت سرور

 

سوئیچ شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

سوئیچ های سیسکو را باید به عنوان پایه و اساس هر شبکه دانست. آن ها وظیفه ی اتصال تجهیزات مختلف مانند کامپیوترها، اکسس پوینت های وایرلس، پرینترها و سرورها را در داخل شبکه بر عهده دارند. در حقیقت یک سوئیچ امکان به اشتراک گذاری اطلاعات را میسر می سازد.

طیف گسترده ای از سوئیچ های شبکه برای سازمان های بزرگ، دیتاسنترها و مشاغل کوچک توسط سیسکو ارائه شده است. این راهکارها برای صنایع مختلف از جمله ارائه دهندگان خدمات، دپارتمان های مالی و بخش های عمومی طراحی و بهینه شده اند.

وسیع بودن طیف محصولات سیسکو

شرکت سیسکو طیف گسترده ای از محصولات را به مشتریان خود ارائه می دهد و با گذشت زمان و تغییر و تحولات تکنولوژی، آن ها را روز به روز ارتقاء می دهد. از آنجایی که سیسکو در حوزه تلکام یکی از برندهای شناخته شده به حساب می آید، انتخاب و خرید تجهیزات از این برند مطرح، حس رضایت از داشتن محصولی درجه یک را به کاربر القا می‌کند.

از بین تمامی محصولات، حدوداً 90 درصد از آن‌ها در دیتاسنترها و انواع شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آن، سیسکو راهکارهای کامل، جامع و مقیاس پذیری را ارائه می دهد که می توانند در شبکه موجود ادغام شده و یا بعداً به آن اضافه شوند.

همان طور که در بالا اشاره شد شرکت سیسکو در راستای فروش تجهیزات شبکه، دستگاه های زیادی را تولید و به بازار عرضه می نمایند که از مهمترین آنان می توان به سوئیچ های شبکه، روترها، سرورها، تلفن های آی پی، ماژول ها و کارت های شبکه اشاره کرد. که در ادامه به طور مختصر درباره هر یک توضیح خواهیم داد.

تجهیزات شبکه سیسکو

1ـ سوئیچ های سیسکو :

سوئیچ های شبکه سیسکو به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات سیسکو به شمار می روند به طوری که در اکثر دیتاسنترهای دنیا حداقل یک عدد یافت می شود. سوئیچ ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز شبکه و یا سازمان خود می توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. هر کدام از مدل های ارائه شده توسط شرکت سیسکو دارای ویژگی ها و قابلیت های خاصی هستند که می توانند نیازهای شما را برطرف نمایند.

البته لازم به ذکر است، سیسکو به طور مداوم در حال توسعه ی قابلیت های تجهیزات شبکه ی خود می باشد اما تقریباً تعدادی از قابلیت های آنان همواره در سری های مختلف ثابت مانده و سایر ویژگی ها در مدل های جدیدتر اضافه می گردند. سوئیچ های سیسکو به دو دسته سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی تقسیم می گردند. سوئیچ های مدیریتی خود به دو دسته سوئیچ های لایه 2 مانند سوئیچ های سری 2960 و سوئیچ های لایه 3 مانند سوئیچ های سری 3750، 3850، 3560 و 9300 تقسیم می شوند.

خرید سوئیچ های سیسکو به عنوان بهترین انتخاب جهت نصب و راه اندازی دیتا سنترها خواهد بود.

2ـ روترهای سیسکو :

یکی دیگر از تجهیزاتی که توسط سیسکو تولید می شود و طرفداران زیادی را در حوزه شبکه به خود اختصاص داده است روتر های شبکه می باشند. مدل های مختلف روتر سیسکو در این سال ها به دلیل کیفیت و عملکرد بالایی که دارند محبوبیت و شهرت بالایی را بدست آورده اند. روترها دستگاه های الکترونیکی هستند که داده ها را در شبکه ارسال می نمایند و معمولاً به شبکه های LAN یا WAN متصل شده که قادر هستند به بیش از دو شبکه متصل شوند. عملکرد روترها شبیه به سوئیچ ها می باشد با این تفاوت که روتر علاوه بر اتصال یک دستگاه به شبکه، می تواند شبکه ها را نیز به هم متصل کند.

انتخاب روتر مناسب برای خانه یا کسب و کار شما، بازدهی شبکه را افزایش می دهد. روتر سیسکو مدل 2811،1841،2911 نمونه های خوبی به شمار می روند.

3ـ آی پی فون های سیسکو :

تلفن IP سبب ایجاد یک ارتباط امن، قابل اعتماد و سازگار با کسب و کار شما خواهد شد. از طرفی سبب می شود در هر جایی از شرکت که قرار دارید حتی از راه دور بتوانید از این سیستم استفاده نمایید. در میان تولید کنندگان تلفن های IP، تلفن های سیسکو به عنوان یکی از محبوب ترین آی پی فون های سیسکو در جهان به شمار می روند. این دستگاه ها به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته معروف شده اند. به عنوان مثال مدل 8800 دارای صفحه نمایش رنگی و صدای زنگ بسیار زیبا بوده که تجربه بی نظیری را به کاربران ارائه می نمایند. مدل 8700 دارای صدای HD و طیف گسترده ای از ویژگی های مختلف می باشند. مدل 3900 و 6900 سبب ایجاد ارتباط ویپ با هزینه مقرون به صرفه می شود.

4ـ ماژول ها و کارت شبکه سیسکو :

ممکن است هنگام خرید سوئیچ یا روترسیسکو تعدادی اسلات خالی در آن مشاهده کنید. این اسلات های خالی توسط ماژول ها پر خواهند شد. رابط های پیش فرض معمولا رابط های اترنت هستند. با این حال، روتر یا سوئیچ از انواع مختلفی از این رابط ها پیشتیبانی می نمایند. شما پس از خرید این تجهیزات بر اساس نیاز خود می توانید آنها را خریداری کرده و بر روی سوئیچ و یا روتر خود نصب نمایید.

لازم به ذکر است روترهاي Cisco نسبت به ساير روترها قابليت انعطاف پذيري بيشتري داشته و ماژول هاي مختلفي مي توان بر روي آنها نصب کرد و به منظورهاي مختلف از آنها استفاده نمود.

فرض کنید شما نیاز به ایجاد یک اتصال WAN بین دو مکان مختلف دارید. بنابراین شما باید اقدام به خرید یک ماژول WAN کنید. ماژول شبکه سیسکو WIC-1SHDSL-V3مثال خوبی از این دسته به شمار می روند. به طور کلی می توان گفت دو نوع ماژول و کارت شبکه وجود دارد. برای اسلات های کوچکتر WIC و بزرگتر NM استفاده می شود.

5ـ تجهیزات وایرلس سیسکو :

در ارتباط با تجهیزات وایرلس سیسکو ، شاید آوازه ی نامشان در مقایسه با دیگر تجهیزات این شرکت کمتر باشد. این کمپانی تجهیزات وایرلس نظیر اکسس پوینت را تولید می کند که از جمله آن می توان به اکسس پوینت سیسکو مدل WAP150اشاره کرد.

یک دستگاه مخصوص شبکه بی‌سیم است که امکان اتصال دستگاه‌های بی‌سیم به یک شبکه LAN را فراهم می‌کند. اکسس‌پوینت همانند یک پرتال یا گیت‌وی یا واسط در شبکه عمل می‌کند تا یک سری دستگاه بتوانند به یک شبکه موجود و از قبل ساخته شده، متصل شوند. اکسس‌پوینت‌ها می‌توانند تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه بی‌سیم را افزایش دهند یا محدوده شبکه را توسعه دهند تا دستگاه‌های بیشتری بتوانند متصل شوند.

6ـ سرور های سیسکو :

سرورهای سیسکو در مقایسه با سرورهای HP از محبوبیت کمتری میان ادمین های شبکه برخوردار است به طوری که استفاده از این نوع سرور ها از اولویت بسیار کمتری برخوردار است اما نمی توان از این نکته صرف نظر کرد که این نوع سرورها در نوع خود بی نظیر هستند. محصولات UCS سیسکو توانایی پشتیبانی از سیستم عامل های سنتی و محیط های فیزیکی را دارد اما این محصولات برای محیط های مجازی بهینه شده اند. همه چیز از طریق Cisco UCS Manager مدیریت می شود، نرم افزاری که اجازه آماده سازی و مهیا کردن سرورها ، استوریج ها و منابع شبکه را از طریق یک پنل برای ما فراهم می کند. البته لازم به ذکر است این کمپانی تنها در حدود 8 سال است که در این حوزه ورود کرده است.

 

 

قیمت محصولات سیسکو

محصولات سیسکو نسبت به سایر برندها قیمت بالاتری دارند و دلیل آن کیفیت ساخت بالاتر آن ها است. محصولات سیسکو برای بهبود بهره وری و تجربه مشتری طراحی شده اند. به خصوص سوئیچ‌های شبکه سیسکو که قابلیت های خاص و متنوعی از قبیل مانیتورینگ، کنترل برنامه و مدیریت هوشمند ترافیک شبکه را در اختیار کاربران می گذارد.
اگر قیمت برایتان یکی از موارد مهم و اساسی به شمار می‌آید می‌توانید به فکر خرید تجهیزات سیسکو دست دوم نیز باشید.

 

نمایندگی محصولات سیسکو در ایران

کمپانی سیسکو ارائه دهنده انواع محصولات، راهکارها و سرویس های مختلف در حوزه های شبکه، امنیت، دیتاسنتر، اینترنت اشیا (IoT) و نرم افزار می باشد. قبل از اینکه در رابطه با نمایندگی های رسمی سیسکو و گارانتی معتبر سیسکو در ایران صحبت کنیم، بهتر است به این سوال پاسخ بدهیم که آیا سیسکو به عنوان یک شرکت آمریکایی در ایران نمایندگی رسمی دارد که مورد تایید خود این شرکت بوده و مستقیما تحت نظر آن فعالیت کند؟ پاسخ این سوال منفی است! سیسکو به طور مستقیم در ایران هیچ نمایندگی رسمی ندارد. بنابراین وقتی در مورد نمایندگی رسمی سیسکو در ایران صحبت می‌کنیم، منظور نمایندگی نیست که مستقیما توسط شرکت سیسکو در ایران پشتیبانی می‌شود، بلکه منظور نمایندگی است که توانسته به عنوان یک وارد کننده مورد اعتماد از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشورمان ایران مجوز دریافت کند.

 

شرکت رایان نت پرداز دانا یکی از بزرگترین واردکنندگان تجهیزات شبکه سیسکو در سطح کشور می باشد. هدف اصلی ما در این مجموعه، فروش انواع تجهیزات سیسکو بصورت عمده و جزئی می‌باشد. شما می توانید در صورت نیاز برای خرید تجهیزات سیسکو متناسب با نیازهای خود، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم مطالعه نمائید ؛

 

امتیاز دهید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید