تفاوت hp با hpe

تفاوت hp با hpe

مقالات
بدون دیدگاه

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که تفاوت hp با hpe چیست؟ در این مقاله، نت پرداز ابتدا تفاوت‌های اصلی hp با hpe  خواهدپرداخت و در ادامه به بررسی و معرفی hpe می‌پردازیم. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، امروزه کمپانی‌های زیادی برا ارائه خدمات به مخاطبان با یکدیگر در رقابت هستند و در همین راستا، هرکدام سعی بر آن دارند تا بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهند. برای پی بردن به تفاوت‌های اصلی hp با hpe، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : خرید بهترین سرور

 

تفاوت اصلی hp با hpe

هیولت پاکارد (HP) یک تولید کننده پیشرو در ایالات متحده در محصولات محاسباتی و چاپی است که طیف وسیعی از رایانه‌های شخصی، لپ تاپ‌ها، چاپگرها و لوازم جانبی را به فروش می‌رساند. این شرکت در سال 1939 توسط ویلیام هیولت و دیوید پاکارد (هر دو فارغ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه استنفورد) تأسیس شد و در سال 2015 خود را به HP و HPE تقسیم کرد. HPE در راه حل‌های سازمانی مبتنی بر ابر موقعیت پیشرو در بازار HP و رشد جهانی ناشی از تمرکز مداوم آن بر طراحی محصول، کیفیت و نوآوری‌های تکنولوژیکی است.

HP در سال‌های اخیر در مواجهه با رقابت بالاتر رقبایی مانند Dell، Lenovo، Acer و Asus، رشد قوی‌تری داشته که با این حال، یک مدل تجاری قوی و یک سبد محصولات متنوع به HP کمک کرده است تا شتاب رشد خود را حفظ کند. HP طیف وسیعی از راه‌حل‌های محاسباتی و چاپی را می‌سازد و به فروش می‌رساند که با طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌های سازمانی مبتنی بر ابر از HPE تکمیل می‌شود. همچنین موقعیت قوی HP مبتنی بر مزیت رقابتی پایدار آن است که از چندین منبع ناشی می‌شود.

Hpe_ معرفی مختصر

در نوامبر 2015، HPE و HP Inc پس از انشعاب هیولت پاکارد به وجود آمدند و غول فناوری اطلاعات به دو شرکت کوچکتر تقسیم شد، اما همچنان بزرگ باقی ماند و تفاوت hp با hpe در عرضه محصولات و خدمات است. در حالت کلی، HPE از پنج بخش تجاری پشتیبانی می‌کند:

  1. گروه Enterprise محصولات زیرساختی را برای پشتیبانی از سیستم‌های فناوری اطلاعات مشتریان فراهم می‌کند.
  2. خدمات اینترپرایز خدمات مشاوره و پشتیبانی را برای همه پیشنهادات شرکت ارائه می‌دهد.
  3. نرم افزار شامل محصولاتی برای خودکارسازی و ساده سازی عملیات فناوری اطلاعات برای فرآیندهای تجاری است. همچنین شامل محصولات تجزیه و تحلیل تجاری (BA) می باشد.
  4. خدمات مالی راه حل‌های سرمایه گذاری، مدل‌های مصرف فناوری اطلاعات و معماری‌های مالی را ارائه می‌دهد.
  5. سرمایه گذاری‌های شرکتی شامل سرمایه گذاری‌های آینده نگر مانند آزمایشگاه‌های HP و انکوباتورهای تجاری مختلف است.

HPE در اکتبر 2014 ایجاد شد، زمانی که هیولت پاکارد (HP) اعلام کرد که تجارت رایانه شخصی و چاپگرهای سنتی خود را از محصولات و خدمات سازمانی خود به ترتیب به عنوان HP Inc. و Hewlett Packard Enterprise جدا می‌کند. این شرکت در 15 فوریه 2015 به عنوان شرکت هیولت پاکارد اینترپرایز ثبت شد.

برای سال‌ها، HP نماینده استاندارد طلایی برای شرکت‌های فناوری بود و همه چیز از دستگاه‌های محاسباتی، سرورهای اچ پی، نرم افزارها، و سایر خدمات را می‌توان از طریق HP به دست آورد. بنابراین، هنگامی که خبر جدایی در پاییز گذشته منتشر شد، بسیاری مطمئن نبودند که این شکاف چه معنایی دارد.

اچ پی از هم جدا شده و به شرکت‌های Hewlett-Packard و HP Inc تبدیل شده است که هر کدام خدمات متفاوتی را برای مشتریان ارائه می‌دهند. تمایز اصلی این دو سازمان جدید، تقسیم قابلیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط هر شرکت است و سبد خدمات کامل HP دست نخورده باقی ماند، اما به سادگی بین HP تازه تاسیس شرکت و Hewlett-Packard Enterprise تقسیم شد. در حالت کلی:

HP Inc : این سازمان خدمات شخصی و چاپی از جمله رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت، کروم‌بوک، ایستگاه‌های کاری، نمایشگرها، چاپگرها، لوازم جانبی و تجهیزات ‌فروش را ارائه می‌کند.

Hewlett-Packard Enterprise : این تجارت خدمات مرکز داده و زیرساخت، از جمله سرورها، ذخیره سازی، شبکه، نرم افزار، ابر و سایر خدمات را انجام می‌دهد.

در پایان ماه آوریل، HPE نتایج مالی سه‌ماهه دوم خود را گزارش کرد که درآمد حاصل از فعالیت‌های مستمر با کاهش 13 درصدی به 7.74 میلیارد دلار، کاهش 5 درصدی نسبت به سال گذشته، به سرعت به سمت Q3 رسید و HPE با گزارش درآمد 8.2 دلاری، نتایج را تغییر داد. مگ ویتمن، مدیرعامل HPE، نتایج سه ماهه سوم را “نشانه دلگرم کننده پیشرفتی که در حال انجام هستیم” نامید، و اعلا کرد که آنها یکی از اولین نشانه‌های پیشرفت هستند، اما هنوز هم ویتمن اذعان می‌کند که کارهای زیادی باید انجام شود.

ویتمن گفت: “با اجرای بهتر، ما رشد کلی درآمد را افزایش دادیم، از اهداف EPS خود فراتر رفتیم و حاشیه‌های عملیاتی خود را به طور متوالی بهبود دادیم، همه اینها در حالی انجام شد که کسب و کار نرم افزار خود را تکمیل کردیم. کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، اما ما در مسیر درستی هستیم.»

با توجه به اینکه HPE به تازگی ادغام چرخش کسب و کار نرم افزار خود را با Micro Focus تکمیل می‌کند، نتایج می‌تواند در آینده حتی بهتر به نظر برسد. درآمد واحد نرم‌افزار 718 میلیون دلار بود که 3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت، در حالی که درآمد خدمات مالی با 10 درصد افزایش به 897 میلیون دلار و گروه Enterprise به 6.8 میلیارد دلار رسید که 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

 

 

منابع مزیت رقابتی HP برای رشد در بازار بین المللی

موارد زیر منابع اصلی مزیت رقابتی هیولت پاکارد و تفاوت hp با hpe در صنعت محاسبات و چاپ است که به این شرکت کمک کرده تا شتاب رشد خود را در یک محیط تجاری رقابتی شدید حفظ کند.

ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند HP یکی از منابع اصلی مزیت رقابتی برای برند است. این شرکت به عنوان یک برند محاسباتی پیشرو، از شناخت قوی برند و تصویر اجتماعی برخوردار بوده و ارزش ویژه برند یکی از محرک‌های پیشرو فروش و درآمد برای برندهای محاسباتی است. HP یکی از برندهای محاسباتی پیشرو می‌باشد که مشتریان به آن اعتماد دارند و خود را به عنوان یکی از معتبرترین برندهای محاسباتی معرفی کرده است. جدا از تمرکز بر نوآوری‌های تکنولوژیکی، این شرکت همچنین به خاطر محصولات با کیفیت و همچنین ارائه تجربه متمایز و برتر به مشتری شهرت دارد.

نوآوری تکنولوژیک، از موارد اصلی تفاوت hp با hpe:

نوآوری فناورانه همچنین یکی از محرک‌های کلیدی عملکرد برای مشاغل محاسباتی است. HP یکی از برندهای محاسباتی پیشرو بوده که سهم زیادی در صنعت لپ تاپ و رایانه شخصی دارد. تا اکتبر 2019، مجموعه ثبت اختراع HP در سراسر جهان شامل بیش از 27000 پتنت بود و فعالیت‌های تحقیق و توسعه HP در سال 2019 نسبت به سال 2018 رشد اندکی داشته است. این شرکت 1.5 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده ودر مقایسه با 1.4 میلیارد دلار در سال 2018 بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. جدا از تغییر نیازها و ترجیحات مصرف کنندگان، روندهای نوظهور نیز بر انتخاب محصولات مردم تأثیر می‌گذارد. به این ترتیب، برای HP مهم است که به طور مستمر الگوهای تغییر تقاضا و پویایی بازار را پیش بینی کند. HP فرهنگی را ایجاد کرده است که بر نوآوری‌های تکنولوژیکی تمرکز دارد و این عامل محرک رشد سریعتر و همچنین منبع مزیت رقابتی برای برند خواهدبود.

گستره محصولات بزرگ که توسط HPE تقویت شده است:

اچ پی طیف وسیعی از محصولات را به بازار معرفی کرده تا بتواند سلیقه‌ها و ترجیحات مختلف مشتریان را در سراسر جهان برآورده کند. جدا از قابلیت‌های متفاوت، این محصولات در محدوده‌های قیمتی متفاوتی نیز موجود هستند. به این ترتیب، این شرکت به مشتریان بزرگی از سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. طیف وسیع محصولات HP نیز با محصولات معرفی شده توسط HPE تکمیل می‌شود. HP در سال 2015 از HPE جدا شد  و HPE طیف وسیعی از خدمات و راه حل‌های رایانش ابری را به بازار آورده است. در حالی که این دو بخش به طور جداگانه عمل می‌کنند، آنها با هم طیف وسیعی از محصولات را معرفی کرده‌اند که نیازهای محاسباتی طیف گسترده‌ای از مصرف کنندگان از جمله افراد و مشاغل را تامین می‌کند.

رهبری قوی:

رهبری قوی همچنین محرک یک مزیت رقابتی است که در مورد بسیاری از برندها از جمله اپل، استارباکس ، مایکروسافت، گوگل و همچنین هیولت پاکارد ثابت شده است. HP توسط بیل هیولت و دیوید پاکارد در یک گاراژ اتومبیل در پالو آلتو، کالیفرنیا تأسیس شد و این شرکت توسط رهبران رویایی رهبری می‌شد و پایه قوی آن هنوز یک مزیت رقابتی برای برند است.

بهبود تجربه مشتری:

تجربه مشتری محرک اصلی محبوبیت و فروش در صنعت محاسبات است. با افزایش رقابت در صنعت، برندها بیش از هر زمان دیگری بر تجربه مشتری در تمام جنبه‌های کسب و کار از جمله فروش و بازاریابی و همچنین خدمات پس از فروش تمرکز می‌کنند. HP همچنین تمرکز زیادی بر تجربه مشتری در سراسر عملیات تجاری خود از جمله تولید، بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش دارد. جدای از آن، این شرکت بر اعتماد و اطمینان در هر شکلی از ارتباط با مشتری، از جمله تبلیغات و کمپین‌های رسانه‌ای که اجرا می‌کند، تمرکز دارد. بهبود تجربه مشتری باعث رضایت بیشتر مشتری شده است که منجر به خریدهای تکراری بیشتر و همچنین رشد فروش و درآمد می‌شود.

 

تفاوت hp با hpe، شبکه فروش و توزیع جهانی

یک شبکه فروش و توزیع جهانی همچنین منبع مزیت رقابتی برای یک برند محاسباتی است. محصولات HP در سراسر جهان در چندین کشور به فروش می‌رسد و این شرکت علاوه بر شبکه فروش و توزیع فیزیکی، از کانال‌های دیجیتالی نیز برای فروش، توزیع و خدمات محصولات خود استفاده می‌کند. جدا از ارائه پوشش جهانی HP، شبکه توزیع جهانی آن به گسترش حضور بین المللی خود کمک می‌کند. اچ پی محصولات، راه حل‌ها و خدمات خود را از طریق کانال‌های مختلفی از جمله موارد زیر به فروش می‌رساند:

_خرده فروشانی که محصولات HP را از طریق فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی خود به عموم می‌فروشند.

_فروشندگانی که محصولات و خدمات HP را اغلب با محصولات یا خدمات ارزش افزوده خودشان به گروه‌های مشتریان هدف می‌فروشند.

_شرکای توزیع که محصولات و راه حل‌های آن را به فروشندگان عرضه می‌کنند.

_ یکپارچه‌سازهای سیستم و سایر واسطه‌های تجاری که سطوح مختلفی از خدمات را ارائه می‌کنند، از جمله کار یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و راه‌حل‌های خدماتی

پایگاه مشتریان بزرگ و وفادار

HP از موقعیت رهبری در صنعت محاسبات برخوردار است و این پایگاه مشتریان بزرگ و وفاداری از سراسر جهان دارد. وفاداری شدید مشتری که این شرکت از آن برخوردار می‌باشد، عمدتاً به دلیل تمرکز آن بر کیفیت محصول و همچنین تجربه مشتری و نوآوری در فناوری است. همه این عوامل باعث شده است تا HP به ارزش ویژه برند قدرتمندی دست یابد که منجر به وفاداری مشتری بالا می‌شود. پایگاه مشتری بزرگ و وفادار همچنین منبع مزیت رقابتی در صنعت محاسبات است، زیرا خریدهای مکرر توسط مشتریان در طول عمرشان باعث افزایش فروش و درآمد HP می‌شود.

مدیریت منابع انسانی و فرهنگ کار

سرمایه انسانی یک سازمان منبع اصلی مزیت رقابتی برای کسب و کار و تفاوت hp با hpe است. بیشتر مزیت‌های رقابتی کسب و کار ریشه در سرمایه انسانی سازمان دارد. به همین دلیل است که شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری و محاسبات تمرکز زیادی بر مدیریت سرمایه انسانی خود دارند تا عملکرد و بهره وری بالاتری داشته باشند. تا سال 2019، این شرکت حدود 56000 کارمند در سراسر جهان داشت و همچنین فرهنگ کاری را ایجاد کرده است که باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری می‌شود. HP به دلیل فرهنگ منحصر به فرد خود و تمرکزش بر مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سراسر جهان شناخته شده است.

سخن پایانی

در این مقاله، نت پرداز سعی بر آن داشت تا با بررسی موشکافانه تفاوت hp با hpe، بتواند دید دقیق ترین از این دو شرکت به شما عزیزان ارائه دهد. در حالت کلی، هدف اصلی هردو ارائه بهترین خدمات به مشتریان بوده و با توجه به زیاد بودن رقبا، همواره کیفیت خدمات و محصولات خود را بالاتر می‌برند.

5/5 - (5 امتیاز)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید