قیمت سرور تاور

قیمت سرور تاور (tower server)

مقالات
بدون دیدگاه

سرور، به کامپیوترهای قدرتمندی گفته می شود که با کمک آن می توان اطلاعات لازم را ذخیره، پردازش و مدیریت کرد و از راه حل های مقرون به صرفه است که می تواند مزایای بالایی را برای سازمان های ‏بزرگ و کوچک به دنبال داشته باشد .

ما در این مطلب در مقالات سایت نت پرداز در تلاش هستیم اطلاعات کاملی را در ارتباط با سرور تاور در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم و به عوامل تاثیر گذار در قیمت سرور تاور  اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : خرید بهترین سرور

 

اطلاعاتی در ارتباط با سرور تاور

گسترش فناوری موجب شده است که بسیاری از شرکت ها به دنبال سرورهای مناسب باشند، اگر شما هم تمایل دارید که سرور تاور متناسب با نیاز خود را تهیه نمایید بهتر است که اطلاعات لازم را در این باره به دست بیاورید و با مدل های مختلف آن آشنایی داشته باشید.

استفاده از سرور تاور راهکاری بسیار مناسب و به صرفه است که بسیاری از شرکت ها در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند، این سرورها کارایی و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و به شرکت ها و مشاغلی که به این سرورها نیاز دارند کمک می کنند.

این سرورها حالتی ایستاده دارند که به حالت برجی یا عمودی طراحی شده اند و ظاهری مشابه به کامپیوتر های معمولی دارند تان تشابه در اندازه و ابعاد آن ها نیز نمایان است و بسیاری از سازمان ها این سرورها را همانند کیس کامپیوتر در زیر میز خود قرار می دهند.

مدل های مختلف سرور تاور

سرور تاور نمونه ای از سرورهای اچ پی است که می تواند به شرکت های کوچک به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی کند و با توجه به قدرت و توانایی بالایی دارند می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای مدل های مختلف سرور dl باشند و از مهم ترین مزایای این سرورها در مقایسه با سرور dl عدم نیاز آن ها به رک اشاره کرد که این امکان را به وجود می آورند که از آن ها  به صورت مستقل استفاده کرد،  در میان مدل های مختلفی که این محصول دارد به جرات می توان گفت دو مدل ml100 و ml300 فروش بالایی را از آن خود کرده اند.

لازم به ذکر است ک در میان سرورتاور HPE ProLiant ML350 Gen10 در مقایسه با دیگر نمونه های آن عملکرد و کیفیت بهتری دارد و سروری بسیار قوی برای smp و سازمان های راه دور به حساب می آید.

از بارزترین مشخصات این سرور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • مجهز به دو سوکت ایمن
  • مجهز به پردازنده هشت هسته ای Xeon Solver 4110
  • قابلیت پشتیبانی از کدهای 5/2 اینچی بدون نیاز به هارد
  • این سرورها به گونه ای طراحی شده اند که در زمان استفاده عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند.
اجزای به کار رفته در Tower Server

شما می توانید تمامی قطعاتی که در یک کامپیوتر کوچک رومیزی وجود دارد را در این محصولات مشاهده نمایید اما عمده تفاوت این تجهیزات با کامپیوترها در منابع محاسباتی آن ها است زیرا در سرور تاور شما می توانید آخرین نسخه از قطعات به ویژه کارت حافظه، گرافیگ و cpu را مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است که در سرور تاور ار دو  از کارت شبکه استفاده شده ست که می تواند مسیر یابی و دیگر خدمات شبکه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

از دیگر اجزای به کار رفته در این سرور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • فن
  • کیس
  • لوازم جانبی
  • کارت گرافیک
  • مبع تغذیه که برق مورد نیاز سرور را تامین می کند.
  • مادر برد
کارکرد سرور تاور چگونه است؟

سرور تاور نیز همانند دیگر سرورها به فعالیت خود ادامه می دهد اما ظاهری متفاوت تر از دیگر سرورها دارد و در صورتی که از این سرور به عنوان فایل سرور کمک بگیرید می توانید ظرفیت ذخیره سازی بالایی را برای شبکه خود به وجود بیاورید؛ لازم به ذکر است که در سرور تاور چندین درایو تعبیه شده است و به گونه ای پیکر بندی شده اند که کاربران می توانند به منایع مورد نظر خود بدون هیچ گونه محدودیتی متصل شوند.

این محصولات به گونه ای عمل می کنند که شما می توانید پشتیبانی کاملی از برنامه ها، فایل ها و دیگر منابع شبکه داشته باشید و نگهداری ساده تری دارد.

دلیل استفاده از سرور تاور

سرورتاور را بیشتر به خاطر اهداف امنیتی و همچنین مدیریت اطلاعات استفاده می کنند و طراحی مستقل دارند که در  عین مستقل بودن برای هدفی خاص و با هم کار می کنند و این امکان را برای شما به وجود می آورد که بتوانید به شبکه های سرور سازمان متصل شوید و یا سرورهایی که در سازمان وجود دارند را اضافه نمایید.

استفاده از سرور تاور این مزیت را برای بسیاری از شرکت ها به دنبال دارد که به جای استفاده از چندین سرور مختلف تنها از یک سرور استفاده کنند و هزینه های نگهداری و تعمیرات کمتری را پرداخت نمایند هر چند اگر به تازگی این سرور را خریداری کرده باشید این امکان وجود دارد که کابل کشی های آن برای شما سختی و مشکلات مخصوص به خود را داشته باشد و هزینه هایی را برای نصب آن پرداخت کنید که برای کاهش آن نیز می توانید با متخصصان ما کمک بگیرید.

بسیاری از شرکت های تازه تاسیس و یا کوچک می توانند از سرور تاور به دلیل مزایای بسیاری که دارند استفاده کنند زیرا قدرت پردازش بسیار بالایی دارند و می توانند به درستی وظایفی که برای آن ها تعریف شده است را مدیریت کنند، این قدرت پردازش به گونه ای است که شما می توانید به مدیریت شبکه شرکت یا حتی مدیریت پایگاه دسترسی داشته باشید.

اگر شرکت شما نیز به تازگی تاسیس شده است و برای مدیریت داده های خود به یک سرور پر قدرت با امکانات بالا نیاز دارید بهتر است که از سرور تاور استفاده کنید زیرا می توانند مدیریت صحیحی از حجم کاری شما داشته باشند و فرآینده های پیچیده را به درستی و به صورت اصولی مدیریت کنند.

مزایای استفاده از Tower Server

استفاده از سرور تاور مزایای مخصوص به خود را دارد که آن را از سایر سرورها متمایز کرده است، ما در ادامه به برخی از ویژگی های آن اشاره خواهیم کرد:

قطعات به کار رفته تراکم بسیار کمی دارند.

سرور تاور طراحی بسیار ساده ای دارد و آن هم به این دلیل است که در این سرور از قطعاتی با تراکم کمتر استفاده شده است و به خنک شدن سرورهای تاور نیز کمک بسیاری می کنند و از آسیب های احتمالی که در نتیجه گرمای بیش از حد است جلوگیری می کند.

قطعات به کار رفته در این سرور این اطمینان را برای کاربران به وجود می آورند که سرورها بی صدا و کم مصرف هستند که می تواند گرما را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد.

امکان شناسایی و ارتقای سرور تاور وجود دارد.

شما به راحتی می توانید سرور تاور را در شبکه مشاهده کنید و امکان افزودن تعداد بالایی از آن ها در شبکه وجود دارد به صورتی که می توانید این سرورها را ارتقا دهید و با توجه به نیاز خود در شرکت پیکر بندی نمایید.

به روز رسانی سرور تاور می تواند به درستی با اهداف شما مطابقت پیدا کند و در نتیجه خروجی کار را با هزینه بسیار مناسب برای شما افزایش دهد.

مدیریت فضای فیزیکی

اگر در سازمان شما اتاقی برای جایگذاری سرورها طراحی نشده است می توانید سرور تاور را خریداری نمایید و آن را به صورت مستقیم در محیط کاری خود قرار دهید.

استفاده از این محصول برای افرادی که با محدودیت فضا مواجه هستند گزینه ای بسیار عالی به حساب می آیند زیرا ابعادی بزرگ ندارند و شما می توانید همانند کیس کامپیوتر در زیر میز خود قرار دهید و با توجه به این که هیچ گونه سر و صدایی ندارد برای کارکنان شرکت مزاحمتی نیز ایجاد نمی کند.

امنیت بسیار قوی

اگر هدف شما از خرید سرور تاور امنیت اطلاعات است می توانید با اطمینان خاطر سرور تاور را خریداری نمایید و از آن برای مدیریت داده های شرکت استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که با توجه به مزایای بالایی که سرور تاور دارد اما برای آن عیب هایی نیز وجود دارد که از بارزترین آن می توان به سیم کشی پیچیده آن اشاره کرد.

هزینه بسیار کم

استفاده از سرور تاور در آینده ای نه چندان دور می تواند برای افراد مزایای بسیاری را به دنبال داشته باشد و با توجه به برندهای تولید کننده مختلفی که در زمینه تولید سرور تاور فعالیت می کنند شما می توانید متناسب با کسب و کار خود بهترین آن ها را خریداری نمایید.

پردازشگر عالی

سرورتاور قدرت محاسباتی بالایی دارد و به جرات می توان گفت نمونه ای از رایانه های پر قدرتی هستند که به وب سایت شما این اجازه را می دهد که به صورت هدفمند و موثر بر روی آن اجرا شوند؛ همچنین می توان از این تجهیزات برای ذخیره داده های قدیمی نیز بهره گرفت و با تجزیه وتحلیل اصولی آن ها می تواند آن ها را در فضایی امن نگهداری کند.

آیا سرورهای تاور هم اندازه سرورهای Rackmount قوی هستند؟

بسیاری از افراد که در ارتباط با سرور تاور اطلاعات کافی ندارند و با مزایای آن آشنایی ندارند همواره با این سوال مواجه هستند که آیا سرور تاور همچون سرور Rackmount  قدرتمند است یا خیر؟

لازم به ذکر است که سرور ایستاده اجزایی مشابه با سرور Rackmount دارد و در زمره قدرتمند ترین و همچنین محبوب ترین کامپیوترهای شخصی قرار گرفته اند که مجهز به چندین پردازنده، RAM ، هارد دیسک ، فن‌ قدرتمند و مادربرد جهت پشتیبان گیری است.

عمده تفاوت میان سرور تاور و کامپیوتر شخصی

سرور تاور که با نام سرور ایستاده در میان بسیاری از افراد شناخته شده است این قابلیت را دارد که درون یک شاسی همانند کامپیوتر شخصی قرار بگیرد.

ما در ادامه اطلاعاتی را در ارتباط با تفاوت ها و شباهت های سرور ایستاده با کامپیوتر شخصی در اختیار شما کاربران عزیز قرار می دهیم که شما بیشتر با این محصول کاربردی آشنا شوید:

سرورهای ایستاده مجهز به درایوهای تعویض گرم هستند که این امر به آن معنا است که این محصولات با توجه به شباهت بسیاری که به کامپیوتر دارند اما می توانند یک قسمت مخصوص داشته باشند که بتوان از آن قسمت برای حذف یا اضافه کردن درایوها استفاده کرد.

در روند تولید سرورهای ایستاده از تجهیزات و قطعات گران قیمتی استفاده شده است که این امر ممکن لست با توجه به نرم افزاری که برای آن ها تعبیه شده است قوی تر یا حتی ضعیف تر عمل کنند.

در سرورها از قسمت های اضافی چون هارد دیسک استفاده می‌ شود که در صورت بروز هر گونه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دستگاه به صورت خود به خود از داده ها پشتیبان می گیرد .

در برخی مواقع این امکان وجود دارد که از ورودی یا خروجی کمتری در سرور ایستاده استفاده شود منظور از اتصالات همان HDMI و USB هستند که می توان به کمک آن ها میان دو دستگاه ارتباط ربرقرار کرد.

شباهت های سرور ایستاده و کامپیوتر شخصی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که یک سرور قدیمی را در اختیار دارید ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا می توان از این سرور به عنوان کامپیوتر شخصی استفاده کرد یا خیر؟ بهتر است که بدانید جواب این سوال مثبت است زیرا این سرور ها قابلیت اجرای ویندوز، لینوکس و حتی سیستم عامل مک را دارند اما باید برای آن که بتوانید از آن به عنوان سیستم شخصی استفاده کنید باید تلاش بسیاری داشته باشید.

سرورهای تاور و کامپیوترهای شخصی قابلیت اجرای بازی های ویدئویی را برای کاربران فراهم می کنند و شما هر گونه عمل و پردازشی که در کامپیوترهای شخصی انجام می دهید را می توانید در این سرور ها بدون هیچ گونه محدودیتی انجام دهید.

اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که سرورتاور گزینه ای بسیار مطمئن و ایده آل برای محافظت از داده های شما به حساب می آید و سازمان هایی که تمایل دارند که از داده های خود در برابر عوامل بیگانه و هجومی محافظت کنند می توانند از سرور تاور کمک بگیرند.

خرید سرور تاور به چه صورت است؟

خرید سرور تاور می تواند گزینه ای بسیار ایده آل و مناسب برای بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ یا کوچک باشد زیرا مزایای بسیاری از جمله قابلیت های بالا، حمایت از تعداد بسیاری کاربر، مدیریت قوی و غیره دارد که  موجب شده است گزینه ای جذاب برای خریداران به حساب بیاید.

استفاده از سرورتاور برای شرکت هایی که تمایل دارند با سرعت بالایی به داده ها و فایل های خود دسترسی داشته باشند بسیار مناسب است زیرا این دسترسی را به صورت سریع مهیا می کند بنابراین خری آن می تواند برای شرکت هایی که به دنبال گسترش عملکرد خود هستند بسیار مناسب است.

شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر در ارتباط با خرید سرور تاور با مشاوران ما در وب سایت نت پرداز ارتباط برقرار نمایید.

مدل های مختلف سرور hp

سرور تاور

این سرورها از جمله برترین سرورهای موجود در بازار هستند که به دلیل مزایا و کاربردهای بسیار محبوبیت بسیاری دارند و برای شرکت های کوچک بسیار مناسب است و هزینه کمی را برای آن ها به دنبال دارد.

سرور رک مونت

این سرورها قابلیت نصب در رک سرور را دارند و بیشترین کاربرد را برای سازمان های بزرگ دارد.

سرورهای ابری

این سرورها قابلیت نصب در ابر فضا را دارند که می توانید با کمک اینترنت به آن ها دسترسی داشته باشید و با توحه به مزایایی که دارند می توان از آن ها در کسب و کارهای کوچک استفاده کرد.

نوع دیگر از سرورهای اچ پی هستند که قابلیت تبدیل به سرور رک مونت را دارند و برای شرکت هایی که به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند مناسب می باشد.

قیمت سرور تاور

با توجه به نوسانات اخیر بازار نمی توان برای محصولات قیمت ثابتی را در نظر گرفت اما عواملی هستند که می توانند به صورت مستقیم در بهای تمام شده آن ها تاثیر بگذارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدل سرور تاور
  • قطعات داخلی به کار رفته در آن ها

شما کاربران عزیز که قصد خرید سرور تاور را دارید می توانید با کارشناسان ما در نت پرداز در ارتباط باشید و یا این که از طریق این صفحه مشخصات سرور مورد نظر خود را برای ما ارسال نمایید.

سخن پایانی

سرورها نوعی رایانه مشترک هستند که به افراد یک سازمان این اجازه را می دهد که به منابع و داده های مشترک درون سازمان دسترسی داشته باشند.

سرور تاور از رایج ترین مدل های سرور موجود در بازار است که ظاهر و ساختاری مشابه با کامپیوترهای معمولی دارد و با توجه به ابعاد مناسبی که دارد بدون هیچ گونه محدودیتی می توانید آن را برای شرکت خود خریداری نمایید.

در سایت نت پرداز شما می توانید لیست کاملی از سرور ها را مشاهده نمایید و در صورتی که تمایل به خرید سرور تاور یا قطعات آن داشتید می توانید با شماره هایی که در انتهای مقاله درج شده است ارتباط برقرار کنید و محصول مورد نظر خود را با قیمتی به صرفه و کیفیی مناسب خریداری نمایید.

 

5/5 - (8 امتیاز)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید