امنیت رم سرور HPE

چگونه امنیت رم سرور HPE را افزایش دهیم؟

مقالات
بدون دیدگاه

امنیت رم سرور HPE یکی از مهم ‌ترین اقداماتی است که برای حفظ و نگهداری از اطلاعات در شبکه باید  مورد توجه قرار بگیرد. در واقع یکی از چالش ‌های بزرگی است که سازمان‌های بزرگ و دارندگان کسب و کار های آنلاین با آن سر و کار دارند و به واسطه اینکه از سیستم ‌های ذخیره ‌سازی داده استفاده می‌کنند، کلیه عملکرد و روند کارایی آنها بر سیستم ‌های ذخیره سازی اطلاعات و دیتا متکی است. با این احتساب توجه به امنیت برای سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

همانطور که می‌دانید محل ذخیره سازی اطلاعات و دیتا همواره مورد حملات هکری قرار می‌گیرند و در صورتی که از اطلاعات و دیتا پشتیبانی کامل نشود ممکن است تمام آنها از بین بروند ان باعث بروز خسارات جبران ناپذیر خواهد شد. برای محافظت از رم در برابر این حملات اقدامات زیادی وجود دارد که انجام هر یک از آنها تاثیر زیادی ایمن سازی اطلاعات خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی افزایش سطح ایمنی و امنیت رم سرور HPE می توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی نت پرداز در ارتباط باشید.

 

بیشتر بخوانید : تامین امنیت سرور

 

اهمیت امنیت رم سرور HPE

سرور های HPE یک انتخاب ایده آل به عنوان تجهیزات شبکه هستند که به واسطه داشتن ویژگی های منحصر بفرد، عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارند. این سرور ها قابلیت‌ های متعددی در اختیار کاربران قرار می ‌دهند و به دلیل امنیت قابل توجه، امکان ذخیره سازی ایمن اطلاعات را فراهم می‌کند.

با وجود کیفیت و کارایی بالای این سرور ها، به مرور زمان نیاز به آپدیت و بروز رسانی دارند و باید از نظر امنیت و ایمنی مورد بررسی قرار بگیرند. در این شرایط ممکن است سوال برای شما پیش آید که چگونه می‌توان امنیت رم سرور HPE را افزایش داد؟ آیا عواملی در این امنیت تاثیرگذار هستند و چه اقداماتی باید انجام شود؟

در پاسخ به سوالات فوق می‌ توان گفت که در زمان خرید سرور HPE رم محدود در اختیار مشتری قرار داده می ‌شود که در واقع این میزان رم برای مدیریت بودجه مشتری است. همانطور که میدانید افراد در زمان آغاز کسب و کار خود به دنبال خرید تجهیزات مقرون به صرفه هستند تا بتوانند با کمترین میزان بودجه حداقل کانفیگ سرور را خریداری کنند.

این میزان از حافظه رم به مرور زمان و با گسترش و توسعه کسب و کار افزایش پیدا می‌کند و نیاز به آپدیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد، گفتنی است که این آپدیت‌ ها تمامی بخش‌ های سرور از جمله رم، هارد، CPU و … را در برمیگیرد.

 

چرا باید امنیت سرور HPE را افزایش داد؟

چرا باید امنیت سرور HPE را افزایش داد؟

آپدیت و بروزرسانی سرور ها به صورت مداوم هر چند سال یکبار اتفاق می افتد و  صاحبان کسب و کار باید به این نکته توجه داشته باشند، البته به انتظار نشستن برای آپدیت سیستمی ممکن است عواقب خوبی به همراه نداشته باشد و کلیه دیتا و اطلاعات از روی سرور پاک شود از این رو باید امنیت رم سرور را افزایش داد.

افراد زیادی د ر این زمینه  افزایش  فعالیت می کنند و سپردن کار به این افراد باعث می شود تا با خیال راحت بتوانید به دیگر امور کسب و کار بپردازید. به خاطر داشته باشید که هر گونه اقدام بدون دانش و آگاهی خسارات زیادی به بار خواهد آورد از این رو بهتر است برای افزایش امنیت رم سرور HPE خودسرانه عمل نکنید. در صورت خرید هر گونه وسیله اشتباه یا اقدام غیر اصولی امکان پاک شدن تمام اطلاعات و دیتا وجود دارد و در این حالت خسارات جبران ناپذیر متحمل خواهید شد.

یکی از روش ‌هایی که به واسطه آن می‌ توان عملکرد و کارایی کلی سیستم را افزایش داد، توجه به حافظه رم سرور است. چنانچه میزان قابل توجهی حافظه رم به تنظیمات شبکه یا سرور بیافزایید می ‌توانید عملکرد بهینه ‌تری را دریافت کنید. ممکن است تصور کنید که این اقدام یک عمل بسیار ساده است اما این تصور اشتباه را کنار بگذارید.

برای اینکه بتوان ذخیره ساز سرور را ارتقا داد باید چندین عامل مهم که به عنوان محدود کننده  ارتقا هستند را در نظر بگیرید. افزایش امنیت منجر به بالا رفتن سرعت عملکرد سرور می شود که رضایت کلاینت‌ ها را به همراه دارد؛ از این رو کسب و کارها میتوانند با روند سریع ‌تر به مشتریان خود پاسخ بدهند و در نهایت رضایت پرسنل و مشتریان جلب خواهد شد.

اقدامات مهم پیش از افزایش امنیت رم سرور HPE

همانطور که عنوان شد افزایش امنیت رم سرور HPE منجر به محافظت بیشتر از اطلاعات و دیتای شبکه خواهد شد، اما بر اساس مطالب فوق دریافتید که این اقدامات نباید به صورت خودسرانه انجام شود زیرا خسارات و ضرر های زیادی به همراه دارد. پیش از آن که افزایش امنیت توسط افراد حرفه‌ای و کارآمد انجام گیرد می بایست دستگاه ذخیره سازی سرور به طور کلی شناسایی شود.

برای شناسایی دستگاه  لازم است که اطلاعات کلی درباره حافظه موقت سرور، حداکثر ظرفیت دستگاه ‌های ذخیره سازی شده و نوع رم فعلی شبکه را به دست آورید، همچنین باید اطلاعات کاملی درباره میزان حداکثر ظرفیت رم که توسط سرور پشتیبانی می شود، کسب نمایید.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که باید از چه نوع رم HPE برای سرور استفاده کنید. با وجود اینکه تمامی رم‌ ها قابلیت پشتیبانی و ساپورت از هم را دارند اما اطلاعات دقیق درباره نوع رم می ‌تواند کیفیت بهتری را در اختیار شما قرار دهد. توجه داشته باشید که انتخاب قطعات اشتباه ضرر بیشتری را به کسب و کار شما وارد می‌کند.

از دیگر نکات مهم در زمان ارتقا امنیت رم توجه به سازگاری بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار سرور با هم است. پیش از هر اقدامی مطمئن شوید که قطعات سخت افزاری و بخش ‌های نرم ‌افزاری سازگاری کامل با هم دارند، عدم توجه به این نکته باعث بروز ارور و باگ خواهد شد و بهتر است بدانید که یک ارور بسیار کوچک در سرور؛ عملکرد کل ویندوز شما را مختل می‌کند و کارایی سرور را برای چند ساعت به مخاطره می‌اندازد.

اصول امنیت رم سرور HPE

برای اینکه بتوان امنیت رم سرور HPE را به حداکثر برساند ابتدا باید با مبانی امنیت و ایمن سازی آشنا بود، این آشنایی سبب شده تا بتوانید به سادگی بخش های آسیب پذیر رم را شناسایی و تقویت کرد. مبانی و اصول آن شامل اقداماتی هستند که اجرا هر مورد گامی بلند به سوی بهبود عملکرد سرور است و موارد زیر را در بر میگیرد:

  • کنترل دستی
  • بوت یا راه اندازی امن
  • اجرای اقدامات امنیتی
  • برقراری سیستم نظارت
  • رمزنگاری و رمز گذاری سرور
  • آپدیت های دقیق و به موقع

توجه به مبانی، به شما کمک می کند تا بتوانید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید و با این کار بتوانید در راستای افزایش سطح ایمنی سرور اقدامات لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید که هر گونه بی توجهی به مبانی امنیت و ایمن سازی رم سرور می تواند خسارات زیادی به کسب و کار شما وارد کند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین رفتن حاشیه امن و آسیب پذیری بالا
  • درز اطلاعات و لو رفتن دیتای مهم و محرمانه
  • خرابکاری داده ها و دستکاری اطلاعات هک شده
  • از کار افتادگی سرور و عدم دسترسی به سرویس ها

افزایش امنیت رم سرور HPEکسب و کار نوپا را قوت می بخشد تا بتواند بهتر و قوی تر کار خود را شروع کنید، همچنین به عنوان یک تقویت کننده اطلاعاتی برای کسب و کار های حرفه ای نقطه عطف و قوتی به شمار می آید. از این رو توجه به این نکات برای افزایش سطح ایمنی سرور بسیار مهم خواهد بود.

 

روش های افزایش امنیت رم سرور HPE

روش های افزایش امنیت رم سرور HPE

پس از بررسی کلیه خطرات که ممکن است سرعت رم را کند می بایست به بررسی راهکارهایی برای افزایش بپردازید. دقت داشته باشید که این راهکار ها بسیار مفید و قابل اجرا هستند اما نمی توان آنها را به صورت ۱۰۰ درصدی به عنوان یک سد محکم در برابر حملات مهاجمان سایبری معرفی کرد، پس علاوه بر این اقدامات لازم است که به صورت دستی و بررسی شود. روش‌ هایی که به واسطه آن می‌ توان امنیت رم سرور HPE را افزایش داد شامل موارد زیر هستند:

تصحیح خطا و اسکراب حافظه (ECC & MS)

برای اینکه بتوان از یکپارچگی اطلاعات ذخیره سازی شده در رم اطمینان کامل حاصل کرد، لازم است که اقداماتی اصولی و بر اساس قواعد انجام شود، در واقع اسکراب حافظه با شناسایی خطا و برطرف کردن آن این میزان از یکپارچگی را ایجاد می‌کند. برای این کار از کدهای تصحیح خطا استفاده می‌ شود تا هرگونه باگ و مشکل به صورت خودکار شناسایی و برطرف شود. کدهای تصحیح خطا در سرور مانع از دستکاری اطلاعات ذخیره شده در رم یا تخریب آنها توسط مهاجمین و هکر ها خواهد شد.

تراشه‌های سخت‌افزاری مورد اعتماد و تخصصی 

برای ایجاد یک محیط امن به منظور ذخیره‌ سازی اطلاعات و اجرای عملکرد های مربوطه که باعث افزایش امنیت آن می‌ شود، می‌ توانید از ماژول ‌های پلتفرم مورد اعتماد استفاده کنید. TPM یک راهکار بسیار مناسب و کاربردی برای راه ‌اندازی ایمن و ذخیره سازی امن اطلاعات از راه دور هستند که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در جهت ذخیره سازی کلید ها و اطلاعات مهم مربوط به آن ها اقدام کنید.

استفاده از تاکتیک‌های دفاعی طرح‌بندی فضای آدرس

یکی از روش‌هایی که به واسطه آن می ‌توان رویکرد امنیت نرم ‌افزاری را برای پیشگیری از هرگونه سو استفاده  یا آسیب پذیری امنیت رم سرور HPE مورد استفاده قرارداد، تصادفی سازی طرح ‌بندی فضای آدرس است. این تاکتیک دفاعی به شما کمک می‌کند تا با تصادفی کردن مکان‌ های کلید حافظه مثل داده‌ های اجرایی و کد ها، شرایط سختی را برای تشخیص محل قرارگیری توابع یا داده‌ های خاص برای هکر ها ایجاد شود. با تصادفی سازی طرح ‌بندی فضای آدرس، تشخیص و پیش بینی محل قرارگیری توابع حداقل می رسد.

یکپارچه سازی جریان کنترل

برای اینکه بتوان از ربوده شدن جریان کنترل در حافظه سرور پیشگیری کرد می ‌توان از یک مکانیزم حفاظتی مبتنی بر نرم ‌افزار استفاده نمود در واقع CFI یا همان یکپارچگی جریان کنترل قوانین سختگیرانه‌ ای را درباره نحوه تغییر جریان کنترل برنامه‌ها در زمان اجرا و تغییر مسیر اجرای کد به بخش‌ های مخرب حافظه را تغییر می‌ دهد و این کار باعث می‌ شود شناسایی این جریانات برای مهاجمان دشوار شود. از این اقدام برای پیشگیری از حملات سرریز بافر و تزریق کد نیز استفاده می‌ شود، در واقع یک مکانیزم بسیار قوی و پیشگیرانه برای از حمله هکرها و مهاجمان  به شمار می‌آید.

روش های ایمن سازی حافظه

یکی از روش‌ های ساده که به واسطه آن می‌توان امنیت رم HPE را افزایش داد به کار گیری تاکتیک‌ های ایمن سازی حافظه است. این تاکتیک ‌ها به شما کمک می‌کند تا با استفاده از روش‌های کاربردی و مفید بتوانید از اطلاعات و دیتای موجود بر روی رم سرور محافظت کنید، زیرا با کمک زبان‌ های برنامه نویسی خطر آسیب پذیری حافظه رم به حداقل می‌ رسد. زبان‌ های برنامه نویسی با ویژگی‌ های ایمنی حافظه داخلی، کمک می‌کند تا بتوانید خطاهای برنامه نویسی را به حداقل برسانید خطاهایی که شامل سرریزی بافر، آسیب پذیری‌ رم و غیره هستند. این زبان ها که شامل نمونه های متعدد از جمله  Ada و rust هستند از خصوصیات و قابلیت ایمنی بسیار قوی برخوردارند که استفاده از آن برای نوشتن برنامه‌های کاربردی سرور می‌تواند امنیت را به حداکثر برساند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم مطالعه نمائید ؛

 

جمع‌بندی

امنیت رم سرور HPE چالش بزرگ برای سازمان هایی است که وابستگی زیادی به دیتای آنلاین خود دارند، کسب و کارهای مهم و معتبری که رشد و پیشرفت خود را مدیون در امان بودن اطلاعات می دانند. هر حمله ناگهانی و از دید شما کم اهمیت می توان تیر غیبی باشد که بر قلب کسب و کار شما مینشیند، پس بهتر است امنیت رم را افزایش دهید و اطلاعات خود را از گزند هر حمله هکری نجات دهید. همان‌طور که چشم‌انداز دنیای دیجیتال همچنان در حال توسعه  و پیشرفت است، نگهداری درست از سرور ها و محافظت از داده‌ های موجود در آن‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد. اگر اطلاعات زیادی درباره اهمیت این ندارید می توانید به سایت نت پرداز به عنوان یکی از برترین شرکت ها در زمینه فروش سرور، مراجعه کنید.

امتیاز دهید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed