بهترین سرورهای سال 2023

بهترین سرورهای سال 2023

مقالات
1 دیدگاه

سرورها به کامپیوترهای اختصاصی گفته می شود که کامپیوترها و سخت افزارهای دیگر که به شبکه متصل هستند، پشتیبانی می کنند. سرورها می توانند خدمات مورد نیاز این سخت افزارها را تامین کنند. سرور به عنوان راس ارتباطی در شبکه به حساب می آید و از نظر سخت افزاری، بسیار قوی و قدرتمند است. با یک تعریف عملی تر می توان گفت که سرور یک کامپیوتر متصل به شبکه بوده و بر خلاف دیگر کامپیوترها، برای تامین نیازهای مختلف ساخته شده است.

شرکت های بسیار زیادی در جهان تاسیس شده اند که انواع این رایانه ها را تولید به بازار عرضه می کنند. اما تمامی آن ها نمی توانند به درستی پاسخ دهنده نیازها باشند. در این مطلب چند نمونه از بهترین سرورهای سال 2023 را به شما معرفی می کنیم. اگر می خواهد با سرورهای رایانه ای آشنا شوید، تا انتها با ما باشید.

بیشتر بخوانید : بررسی روش های خرید انواع سرور

 

عملکرد کلی سرورها

سرور به رایانه های همیشه روشن و در دسترس گفته می شود. در شرایطی که دسترسی به یک شبکه داخلی محدود شود، به آن سرور تحت شبکه می گوییم و به این معنا است که تمام کامپیوترهایی که در این شبکه وجود دارد، از سرور شبکه فرمان می گیرند. همچنین آن ها کامپیوترها تمام نیازهای تحت شبکه ای خود را از طریق سرور دامین کرده و سرور نقش هر کدام از آن ها را در شبکه تعیین می کند.

حال در صورتی که گستره شبکه را بیشتر کنیم و این شبکه را متشکل از تمام سیستم های رایانه ای که از طریق اینترنت به هم دیگر وصل شده اند بدانیم، با گروه بسیار وسیع و بزرگی از کامپیوترهای همیشه در دسترس و همیشه روشن از طریق اینترنت روبرو خواهیم بود. به این سیستم ها، سرورهای اینترنتی گفته شده و موظف هستند تا اطلاعاتی که کاربران در طول شبانه روز، از روی پهنای باند اینترنت جستجو می کنند را در اختیارشان قرار دهند.

امروزه به خاطر پیشرفت و گسترش کسب و کار، بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها به دنبال استفاده از سرورهای کامپیوتری مختلف همراه با منابع متفاوت و البته متناسب با فعالیت روزانه خود هستند. خرید این سرورها به صورت اختصاصی به صاحبان و کارفرمایان کسب و کارها این امکان را خواهد داد که تمام منابع فیزیکی اصلی سرور را به صورت اختصاصی در اختیار داشته باشند. بدین ترتیب کارفرمایان می توانند پاسخگوی سریعی برای حجم بالای ترافیک کسب و کار خود باشند.

تعریفی جامع و کلی از پرفروش ترین و بهترین سرورهای سال 2023

براساس گفته گارتنر بهترین ارائه دهنده های سرور در تمام جهان به ترتیب DELL،HPE  و IBM هستند. این سرورها بیش از 43 درصد از فروش سرور در بازار را به دست دارند که سرور HPE، از دو سرور دیگر فروش بیشتری خواهد داشته است. بعد از این سه سرور، شرکت هایی مانند Lenovo، Huawei و Inspur در حال رقابت با همدیگر هستند. شرکت های دیگری نیز وجود دارند که می توانند خدمات قابل قبولی را مشتریان ارائه دهند، اما توان آن ها کم تر از شرکت های نام برده است.

پرفروش ترین و محبوب ترین سرورهای HPE در سال 2023

کمپانی HPE به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت ها در عرصه IT به حساب می آید. محصولات اصلی این شرکت شامل مواردی همپون سرورها، رایانه های قابل حمل، تبلت، تلفن های هوشمند، چاپگر و نرم افزارهای مدیریت شبکه به حساب می آید. سرور HPE یکی از مهم ترین و پرفروش ترین محصولات این شرکت است. این شرکت تا سال 2018 محصولات خود را با عنوان HP به بازار عرضه می کرد. اما از سال 2018 تا کنون لوگو و اسم اختصاصی خود را به HPE تغییر داده است. اسم HPE مخخف شده عبارت Hewlett Packard Enterprise بوده و عبارت مخفف شده را بر روی محصولات خود درج می کند.

این سرور به دلیل کیفیت بسیار بالای ساخت سخت افزارها و استفاده از نرم افزارهای پیشرفته، هر سال در لیست بهترین و پرفروش ترین سرورها در جهان قرار می گیرد. علاوه بر این، سرورهای HPE هموراه رتبه اول فروش را از آن خود می کند.

در اواسط سال 2017 این شرکت نسل جدید از سرورهای خود را با عنوان سرورهای نسل 10 ProLiant رونمایی و به بازار عرضه کرد. مدیریت و امنیت این سرور در بالاترین سطح خود طراحی شده است. برخی از پرفروش ترین و بهترین سرورهای HPE ProLiant عبارتند از:

سرور HPE Proliant DL380 Gen10 چندین سال است که به عنوان یک سرور محبوب در تمام دنیا شناخته می شود که دارای قابلیت اطمینان، عملکرد عالی، قیمت مناسب و ویژگی های فراوانی را به کاربران خود ارائه می کند. این سرور در بروزترین نسخه خود از حافظه بیشتر، پردازنده های بهتر، شبکه قوی تر و پورت های MVMe پشتیبانی کرده، به همین دلیل به می تواند نیازهای SMB را برآورده کند. بهبودهای قابل توجه در این سیستم شامل اضافه کردن دو پردازنده از نسل Intel Xeon Scalable است که عملکرد این سیستم را 27 درصد و 60 درصد در هسته ها بالا می برد.

سرور HPE Proliant DL380 نسل ۱۰ با دارا بودن قابلیت های سرویس دهی، اطمینان، در دسترس بودن، پشتیبانی از ویندوز سرور و گزینه های GPU در این سرور، باعث شده تا به یک انتخاب عالی و همه منظوره برای سازمان ها و کسب و کارها تبدیل شود. کاربران این نوع سرور را به خاطر موارد زیر همواره تحسین می کنند:

  • قابلیت از ارائه فایل ها را دارد.
  • می تواند به قسمتی از یک ابر تبدیل گردد.
  • برنامه های دیتابیس را در محل اصلی خود نگهداری می کند.
  • می تواند در عملکرد Big Data شرکت نماید.
  • امکان مدیریت عملیات متعدد و زیاد را دارد.

سرور مدل HPE ProLiant DL580 Gen10 را می توان به یک سرور U4 ارتقاع داد و به پردازنده انعطاف پذیر مجهز است. این سرور از 1 تا 4 عدد پردازنده مدل Intel Xeon Scalable با سرعت بیش از 28 هسته و همچنین حافظه 6  ترا پشتیبانی می کند. علاوه بر این ها HPE ProLiant DL580 Gen10 از طراحی کیج درایو انعطاف پذیر بهره می برد که می تواند 48 ساعت از داده های شما پشتیبانی نماید.

پرفروش ترین و بهترین سرورهای Cisco در سال  2023

سیسکو یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین کمپانی های تولید کننده تجهیزات در سراسر دنیا به حساب می آید. فعالیت اصلی سیسکو در زمینه طراحی، ساخت و در نهایت فروش تجهیزات ارتباطی، سخت افزارهای شبکه و… است. فایروال، روتر، سوئیچ و از همه مهم تر سرور، محصولات شرکت سیسکو هستند. پرفروش ترین و بهترین سرور این برند در سال 2023، UCS C240 M6 است.

مشخصات سرور UCS C240 M6 برند سیسکو

جدیدترین گزینه و سخت افزاری که به سرورهای سری C اضافه شده، پردازنده نسل سوم AMD EPYC خواهد بود. این سرور شامل DIMM  ترابایت ظرفیت، 32 اسلات 8، یک درایو دوگانه به اسم M.2 و کنترل RAID است. این سرور نسبت به مدل های قبلی خود کارایی بیشتری در خصوص ارائه محاسبات دارد. این ارتقاع شامل مواردی همچون 8 اسلات 281، ظرفیت DRR4 DIMM، تا 960 گیگابایت برای بوت ها، پشتیبانی از 5 پردازنده گرافیکی و… است. لازم به ذکر بوده این سرور اطلاعات با سرعت بسیار بالایی نسبت به سرورهای قدیمی ارسال می کند.

پرفروش ترین و بهترین سرور DELL در سال 2023

شرکت دل تولید کننده انواع مختلفی از محصولات از جمله تجهیزات سخت افزاری، کامپیوترهای شخصی، دوربین، سوئیچ های شبکه، پرینتر، سرور، تلویزیون HD و پخش کننده های موسیقی است. این شرکت قبل از طراحی و تولید این محصولات، به دلیل نوآوری در سیستم ها و محصولات نوآوری مدیریت زنجیره ای شهرت پیدا کرده و به عنوان یکی از ماندگارترین نام در تجارت الکترونیک شناخته می شود. پرفروش ترین و بهترین سرور کمپانی DELL در سال 2023، سرور مدل EMC PowerEdge R750 است.

مشخصات و ویژگی های سرور EMC PowerEdge R750

این سرور از 8 اسلاتر PCIe 4.0 و تا 24 درایو NVMe استفاده می کند، به همین دلیل توان پردازشی بالایی دارد. سرور EMC PowerEdge R750 دارای 2 پردازنده از نسل سوم اینتل زئون بوده که در مجموع شامل 80 پردازنده می شود. علاوه بر این ها از حافظه 32 اسلات DIMM و همچنین ظرفیت 8 TB بهره می برد.

پرفروش ترین و بهترین سرور Fujitsu در سال 2023

فوجستو یکی از کمپانی های تولید کننده مخابرات، فناوری اطلاعات و الکترونیک ژاپنی چند ملیتی است. این کمپانی بعد از شرکت های آی بی ام و اچ پی، به عنوان سومین برند ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات در تمام جهان شناخته می شود. بهترین و پرطرفدارترین سرور شرکت فوجیتسو در سال 2023،  PRIMERGY RX4770 M5 است.

مشخصات و ویژگی های سرور Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5

برند فوجیتسو در سال 2023 از تراشه های UltraSparc رونمایی کرد که با Solaris سازگاری دارد. در حال حاضر سرورهای فوجیتسو سری PRIMERGY آخرین نسل از پردازنده های مدل اینتل زئون را ارائه می دهد. این مدل از سرورها 2U و 4 سوکتی هستند که از پردازنده نسل سوم  اینتل زئون پشتیبانی می کنند. سرور Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5، 12 اسلات DIMM در هر پردازنده و 28 هسته در هر سوکت را ارائه می دهد، در نتیجه می تواند تا  15 TB اطلاعات را در خود نگهداری کند.

بهترین سرور Huawei در سال 2023

همانطور که در بخش های قبلی گفتیم برند هواوی یکی از بهترین برندهای تولید کننده سرورها به حساب می آید. هواوی یک برند چینی بوده که ارائه دهنده انواع خدمات ارتباطی و همچنین به عنوان یکی از پیشروترین برندهای تولید کننده فناوری در سراسر جهان به حساب می آید. این شرکت انواع مختلفی از محصولات را برای استفاده عمومی مصرف کننده گان مانند ترمینال های بی سیم، انواع مختلفی از مودم ها، ماژول ها، ترمینال های بی سیم، محصولات ویدیوئی، سرورها، گوشی های تلفن همراه هوشمند، هندزفری بی سیم و set-top box را به بازار عرضه می کند. اگر به بازار نگاهی بیندازید متوجه می شوید که درصد بسیار بالایی از افراد محصولات شرکت هواوی را به کار می برند؛ چرا که این شرکت محصولات خود را با قیمت و کیفیت بالایی به دست مشتریان می رساند. از پرفروش ترین و بهترین سرور این برند در سال 2023 می توان به Huawei FusionServer Pro 2288H V5 اشاره کرد.

مشخصات و ویژگی های سرور Huawei Fusion Server Pro 2288H V5

سرور Huawei Fusion Server Pro 2288H V5، یک سرور انعطاف پذیر بوده که دو سوکتی و 2U است. این سرور برای کسب و کارهایی مناسب بوده که بارهای کاری بالایی دارند. افراد از این سرور برای پردازش داده های کلان تا پایگاه داده ها و محاسبات ابری استفاده می کنند. یکی از مزایای این سرور در این است که مصرف برق تا 15 درصد کاهش می دهد، بدون اینکه تغییر منفی در عملکرد آن ایجاد شود. ویژگی بارز و مهم این سرور، دسترسی راحت آن به درایوهای اکسپرس NVMe خواهد بود. این سرور همانند سرور Cisco C240 می تواند تا 28 درایو را ارائه دهد. همچنین 12 ماژول حافظه پایدار داشته و می تواند از 5/7 TB حافظه داخلی را پشتیبانی کند. علاوه بر این ها می تواند 10 اسلات نوع PCIe 3.0 را ارائه دهد.

بهترین سرور IBM در سال 2023

کمپانی IBM، یک شرکت آمریکایی چند ملیتی بوده در که در حیطه فناوری فعالیت دارد. این شرکت تولید کننده و فروشنده انواع مختلفی از سخت افزارها و نرم افزارها و همچنین ارائه دهنده خدماتی مانند میزبانی وب، زیرساخت، رایانه بزرگ و فناوری نانو است. محبوب ترین و بهترین سرور شرکت آی بی ام در 2023، مدل IBM Power System S922 است.

مشخصات و ویژگی های سرور IBM Power System S922

اصلی ترین تفاوت این سرور با مدل های قبلی در این است که به آن پردازنده خانگی IBM POWER9 اضافه شده است. به همین دلیل برای سازمان ها و کسب و کارهایی که به یک سرور مجهز به ابر و انعطاف پذیر احتیاج دارد، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. این سرور قدرت پردازش حداکثر تا 4 ترابایت حافظه و درجه یک را به کاربران خود ارائه می کند. به همین دلیل تحلیل ها، برنامه های ابری و دیگر حجم های کاری بالا و سخت را برای آن ها ساده تر خواهد کرد.

بهترین سرور Inspur در سال 2023

این کمپانی یکی از اولین شرکت های بود که در کشور ژاپن شروع به تولید سرورها نمود. پرفروش ترین و بهترین نوع سرور این برند در سال 2023، Inspur NF 8480 است.

مشخصات و ویژگی های Inspur NF 8480

این سرور برای کارهای محاسباتی بسیار بالا مانند هوش مصنوعی بسیار مناسب است؛ چرا که یک سرور 4U بوده و 4 سوکت برای پردازش و محاسبات دارد. همچنین 50 اسلات را برای  درایوهای NVMe، SAS و SATA ارائه می دهد. این سرور 24 حافظه Intel Optane Persistent 200 داشته و حافظه آن 5/7 ترابایت است.

بهترین سرور Lenovo در سال 2023

لونو یک برند رایانه ای چینی چند ملیتی است که به عنوان یکی از بزرگ ترین بزرگ ترین برندهای تولید کننده و توزیع کننده رایانه شخصی، لپ تاپ، تجهیزات جانبی، سرور، تجهیزات جانبی در جهان به حساب می آید. پرفروش ترین نوع سرور این شرکت در سال 2023 Lenovo Think System SR630 است.

ویژگی های سرور Lenovo Think System SR630

اگر به دنبال یک سرور قوی و پیشرفته با 7/5 ترابایت حافظه داخلی و ظرفیت ذخیره سازی تا 123 ترابایت برای کسب و کار خود هستید، سرور Lenovo Think System SR630 به خوبی جوابگوی نیازهای شما خواهد بود. این سرور در تست های معتبر مربوط به برنامه های کاربردی محاسباتی و تک رشته ای، امتیاز بسیار عالی را از آن خود کرده است.

بر روی این سرور از بهترین و جدیدترین پردازنده اینتل زئون استفاده کرده اند. همچنین دارای گزینه های توسعه ورودی و خروجی انعطاف پذیر، 4 پورت NVMe و 4 اسلات PCIe 4.0 است. این سرور به راحتی با محیط های سخت سازگار شده و کنار می آید و هزینه مصرف انرژی در آن بسیار خواهد بود.

بهترین سرور Oracle در سال 2023

Oracle یک شرکت فناوری کامپیوتر در آمریکا است که در زمینه تولید و عرضه سخت افزارهای رایانه ای، طراحی و ساخت نرم افزارهای سازمانی و تجاری، ابزارهایی برای توسعه پایگاه های داده، نرم افزارهای برنامه ریزی منابع انسانی، مدیریت ارتباط با مشتری، ابزارهایی برای مدیریت زنجیره تامین و مدیریت پروژه فعالیت دارد. بهترین سرور این برند مدل Oracle Server X8-2 است.

مشخصات و ویژگی های Oracle Server X8-2

این سرور جدیدترین نوع سرور x86 برای میان افزارها است. به طور خاص، این سرور یک سیستم 1u و یک ماژول فشرده بوده که از 51/2 ترابایت برای فضای ذخیره سازی و تا 64 tb حافظه پشتیبانی خواهد کرد. این سرور برخلاف نمونه های سری قبل خود که از پردازنده زئون Scalable استفاده می کردند، از پردازنده های پلاتینیوم (پردازنده های نسل دوم Intel Xeon Scalable) بهره می برد.

 

خرید بهترین سرورهای سال 2023

با توجه به بالا بودن قیمت این سرورها، انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید برای هر کدام از این سرورها به نت پرداز مراجعه کنید. این فروشگاه انواع سرورهای محبوب سال 2023 را با کیفیت بسیار بالا و قیمت واقعی به فروش می رساند.

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم مطالعه نمائید ؛

 

جمع بندی

امروزه شرکت ها بسیار زیادی در ایران وجود دارند که انواع سرورها را تولید و به بازار عرضه می کنند. هرچه کسب و کار شما بزرگ تری باشد، به سرور قدرتمند ترین احتیاج دارد. علاوه بر این سرور خریداری شده باید پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد و بتواند داده ها سنگین را برای شما پردازش کند. در بخش های قبلی چند نمونه از بهترین سرورهای سال 2023 را برای شما نام بردیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

امتیاز دهید

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید