پر فروش‌ ترین سرورهای HPE 2024

پر فروش‌ ترین سرورهای HPE 2024

مقالات
بدون دیدگاه

وقتی صحبت از پرفروش‌ترین‌ محصولات یک شرکت در یک بازۀ زمانی خاص می‌شود؛ این به آن معنا است که این محصولات توانسته‌اند مجموعه قابلیت‌هایی در خصوص مسائل فنی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و … در این بازۀ خاص از خود بروز دهند که برآیند نقاط مثبت و منفی آن در کنار قیمت محصول و وضعیت بازار، مخاطبان را به انتخاب این محصولات خاص ترغیب کرده است.

شرکت HPE به عنوان پرچمدار محصولات حوزه شبکه، سرورهایی امن و با کیفیت تولید نموده که سوای قابلیت‌های منحصر به فرد خود، همواره منطبق با پیشرفت فناوری، نسخه‌ها و سری‌های جدیدی روانه بازار کرده است.

در این مطلب به معرفی چهار سرور پرفروش شرکت اچ پی ای می‌پردازیم و برخی ویژگی‌های خاص هر کدام از این سرورها را برای شما بیان می‌کنیم.

سرور ML350 G10

ml350-g10

سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 را می‌توان بهترین سرور از سری ml دانست. سروری قدرتمند و قابل اعتماد که برای مجازی‌سازی، پایگاه داده، ذخیره‌سازی و اجرای برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گرفته و از پردازنده Intel Xeon Scalable سری Platinum، Gold و Silver، حافظه DDR4 و امکانات مدیریتی پیشرفته بهره می‌برد تا عملکردی مناسب و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه دهد.

طراحی این سرور به گونه‌ای انعطاف‌پذیر و هوشمند است که می‌تواند بیشتر نیاز‌های کاربران را به راحتی پاسخ داده و برحسب کاربردهای مختلف، ارتقا و توسعه یابد. همچنین این سرور با قابلیت‌های پیشرفته مدیریتی خود، قادر است تا محیط کاربری را بهبود بخشیده و کارایی آن را بهینه کند.

این سرور‌ قدرتمند نسل 10 کمپانی HP به صورت ایستاده (Tower) طراحی و تولید شده است. از مزایای این سرور ایستاده 4U Tower می‌توانیم به قابلیت تبدیل شدن به حالت Rack اشاره کنیم. با توجه به ریل‌هایی که در این سرور وجود دارد، می‌توانید آن را از حالت Tower به حالت Rack تبدیل کنید و از آن بر روی رک استفاده نمایید.

 اگر خواهان سروری هستید که بتوانید از آن برای بارهای کاری مختلف استفاده کنید و دارای طراحی شاسی انعطاف‌پذیر و کوتاه‌تر باشد که در محیط‌های فیزیکی مختلف بتوان از آن استفاده کرد، سرور ml350 g10 گزینه ایده‌آلی برای شما است. با توجه به عملکرد و قابلیت توسعه‌پذیری که این سرور برای کسب و کار شما ارائه می‌کند؛ می‌توان از آن برای SMB‌های در حال رشد، دفاتر از راه دور شرکت‌های بزرگ و مراکز داده استفاده کرد.

سرور DL360 G10

dl360

اصلی‌ترین ویژگی‌های این مدل از سرورهای پُرفروش hp را می‌توان چابکی، امنیت بالا و اقتصادی بودن آن دانست. سرور DL360 Gen10 قابلیت سازگاری با جدیدترین نرم‌افزارها و تعریف زیر ساخت در level های مختلف کاری را دارد؛ بطوری‌که این سرور تک یونیت (1U) گزینه مناسبی برای یک شرکت کوچک تا یک دیتاسنتر بزرگ به شمار می‌رود.

DL360 G10 سروری امن و پرقدرت در حوزه سخت‌افزار محسوب شده که امکان بهره‌وری کامل از مجازی‌سازی، دیتابیس و پردازش قدرتمند را برای دیتاسنتر شما به ارمغان می‌آورد. در نسل دهم این محصول از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable استفاده شده که این امر کارایی پردازش‌ها را تا 71 درصد افزایش می‌دهد. بیشترین هسته پردازنده‌ای که هر سوکت CPU این پردازنده پشتیبانی می‌کند، 28 هسته است. برای مثال اگر از دو پردازنده مدل Platinum 8280 استفاده کنید، تا 56 هسته پردازشی خواهید داشت.

نوع مموری یا حافظه قابل پشتیبانی در این مدل سرور یکی از دو حالت زیر است:

    HPE DDR4 Smart Memory : بین 128 گیگ تا 3 ترابایت

    HPE Persistent Memory : بین 512 گیگ تا 6 ترابایت

شما با در اختیار داشتن 24 اسلات DDR4 می‌توانید از حداکثر سرعت پردازش و ظرفیت ذخیره‌سازی در این محصول استفاده کنید.

وزن و ابعاد این سرور با توجه به نوع شاسی آن متفاوت است. این سرور از دو نوع شاسی LFF و SFF استفاده کرده که وزن و ابعاد آن به شکل زیر است:

نوع شاسی وزن ابعاد

LFF 16.78 کیلوگرم 4.29×43.46×74.98 سانتی‌متر

SFF 13.4 کیلوگرم 4.29×43.46×70.7 سانتی‌متر

منبع تغذیه یا همان پاور تعبیه شده بر روی این دستگاه Flex Slot است. بازدهی این دسته از پاورها نسبت به نسل قبلی خود (نسل 9) به مراتب بهتر است. این سرور در نهایت قابلیت پشتیبانی از دو پاور را دارد که یکی از آن‌ها به طور معمول Redundant یا اضافی است و در زمانی که سخت‌افزار شما نیاز بیشتری به انرژی داشته باشد، استفاده می‌شود. 

اچ پی ای، برای سرور مدل ProLiant DL360 Gen10 جایگاه درایوهای زیادی قرار داده تا بتوان از انواع هاردهای سایز بزرگ (LFF) و سایز کوچک (SFF) در آن استفاده کرد. هاردهای اینترپرایز (تجاری) HDD و یا SSD که بهره‌وری بسیار بالایی داشته و به طور دائم می‌توان از آنها بهره برد، معمولاً بهترین گزینه برای سرورها هستند.

سرور DL380 G10

dl380

سرور DL380 Gen10، یکی دیگر از محصولات برجسته، پرطرفدار و پرفروش‌ شرکت HPE است که در عرصۀ سرورهای تجاری با توانایی‌های فوق‌العاده خود به کاربران عرضه شده است. ویژگی‌های ایمنی و کاربردی این محصول، آن‌قدر برجسته است که گزینه‌‌ای جذاب برای مشتریان حرفه‌ای و نیازمند به عملکرد بالا به شمار می‌رود.

سرور HPE ProLiant DL380 G10، از رده سرورهای دو یونیت رکمونت محسوب می‌شود که با توجه به تراکم بالا و چهار سوکت (4S) آن، امکان ارتقا و افزایش نیروی محاسباتی را برای کاربران فراهم می‌کند. با مجهز شدن به پردازنده‌های نسل چهارم Intel® Xeon® Scalable، این سرور با حداکثر 60 هسته پردازشی، عملکرد قابل توجهی را از خود ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از حافظه DDR5 با ظرفیت حداکثر 16 ترابایت، از دیگر ویژگی‌های این سرور است که با سرعت بالا و عملکرد بهینه خود، امکان اجرای حجم‌های کاری بالا و پیچیده را برای کاربران فراهم می‌سازد. همچنین سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 دارای ورودی/خروجی حداکثر شش اسلات PCIe 5.0 و حداکثر 2 اسلات OCP است که امکان اتصال و ارتقاء تجهیزات جانبی را به کاربران می‌دهد.

سرور DL380 G10 plus

سرور dl380 g10 plus از سرورهای قدرتمند و پُرفروش HPE در 2024 محسوب می‌شود که امکان بهره‌مندی از سخت‌افزار در سطح حرفه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. قابلیت انعطاف‌پذیری بالای این سرور، آن را برای استفاده در محیط های Cloud و یا big data ها ایده‌آل ساخته است.

 DL380 Gen10 Plus با شاسی 2 یونیت از نسل سوم پردازنده‌های مقیاس پذیر Intel Xeon Scalable پشتیبانی کرده و انعطاف‌پذیری قابل توجهی را برای انواع محیط‌های کاری ایجاد می‌کند. 

سرور dl380 g10 plus با طراحی منحصر به فرد و ظاهری بروز شده توسط کمپانی HP برای فروش به بازار ارائه شده است. سرور اچ پی دی ال 380 پلاس، امکان استفاده از ویژگی‌های پیشرفته‌ای در عملکرد Compute Processing و پشتیبانی از درگاه‌های PCIe Gen4 را فراهم می‌سازد. قابلیت‌های PCIe Gen4 سرعت انتقال داده‌ها و سرعت شبکه بالاتری را ارائه می‌کند که عملکرد بسیار سریعتر سیستم و ظرفیت حافظه بسیار بیشتری را به دنبال دارد. پردازنده‌های نسل جدید سری Intel Xeon Scalable تا 40 هسته با سرعت 3.60 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند. همچنین این سرور با پشتیبانی از PCIe Gen4 پهنای باند و توان عملیاتی را بهبود بخشیده و همین طور از آداپتورهای شبکه استاندارد OCP 3.0 و کنترلرهای HPE Smart Array Trimodal )NVMe/SAS/SATA) پشتیبانی می‌کند.

در این مطلب تلاش کردیم تا پرفروش‌ترین سرورهای 2024 کمپانی HPE را به شما معرفی کنیم تا فرآیند تصمیم‌گیری و انتخاب سرور مناسب شما را تسهیل کنیم. در صورتی که قصد خرید هر کدام از این محصولات را دارید، آن را با نیازهای سازمانی خود تطبیق داده و سپس اقدام به خرید کنید. پیشنهاد ما این است که در این خصوص حتماً از مشورت با کارشناسان متخصص بهره ببرید.

امتیاز دهید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed