سرورهای رک مونت

سرورهای رک مونت

مقالات
بدون دیدگاه

سرورهای رک مونت تجهیزات دیجیتالی با قابلیت های متفاوت هستند که به دلیل ارائه خدمات و امکانات متنوع به کاربران محبوبیت زیادی دارند. این تجهیزات را می توان قفسه های نگه دارنده معرفی کرد که به کابران امکان نگهداری و حفظ اطلاعات و دیتا را به صورت طبقه بندی می دهند، به بیان دیگر سرورهای رک مونت سخت افزار های کاربردی در دنیای تکنولوژی به شمار می آیند که با استفاده از آن ها می توانید چند سرور مختلف را به صورت ایمن در ساختار رک نگهداری نمایید و به واسطه آن در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید. این تجهیزات کاربرد و مزایای زیادی به همراه دارند و معمولا کمپانی های مختلف در زمینه تولید انواع سرورهای رک مونت فعالیت دارند، برای کسب اطلاعات کامل درباره مدل های متفاوت از آن می توانید به وب سایت نت پرداز مراجعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید : سرورهای نسل جدید

 

آشنایی با سرورهای رک مونت (Rack Mount Server)

یکی از تجهیزات با قابلیت توسعه پذیری که تاثیر زیادی در عملکرد سرور ها دارند و می ‌توانند قابلیت ‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند، انواع سرور های رکمونت هستند. سرور ها را می توان سخت افزار فناوری اطلاعات معرفی کرد که به واسطه آن می توان ماژول های سرور را در اسلات های نصبی به نام بی Bay ذخیره کرد.

این قفسه ها قابلیت نگهداری ۱ تا ۸ واحد سرور را دارند به دلیل داشتن بدنه بسیار باریک امکان نگهداری در فضاهای با متراژ کم را فراهم می نماید. در تولید این تجهیزات از متریال با کیفیت استفاده شده که به شما امکان قرار دادن آن روی زمین را نیز می دهد بدون اینکه به اسلات ها آسیبی وارد شود.

رک مونت سرور همان سرورهای قفسه‌ای هستند که برای حفظ و نگهداری رک ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساختار کلی این تجهیزات مستطیلی است و قابلیت مقیاس پذیری، سهولت در نگهداری، تعمیر و عیب یابی را فراهم نموده است. چنانچه از سیستم های خنک کننده استفاده می کنید این تجهیزات قابلیت تهویه هوا را نیز فراهم می کنند.

این تجهیزات عملکرد مشابه با سایر سرور ها دارند و می توانند اطلاعات و داده های خاصی را در اختیار کاربران قرار دهند. سرور های رک مونت در دیتاسنتر هایی که بیشتر از ده یاصد رک و کابینت دارند استفاده می شوند و معمولاً در زمینه ذخیره سازی اطلاعات و برنامه های نظامی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا باید از سرورهای رک مونت استفاده کرد؟

مزایای استفاده از رک مونت‌ها چیست؟ چرا باید از این تجهیزات استفاده نمود؟ بدون شک مزایای فوق العاده این تجهیزات دلیل اصلی سوالات فوق هستند. سرور های رک مونت با هدف استفاده و کاربرد در دنیای فناوری طراحی و تولید شده و همین امر سبب شده که کمپانی و شرکت های مختلف در زمینه های متفاوت از این تجهیزات استفاده کنند.

اندازه و ابعاد مناسب و قابل تغییر این تجهیزات سبب شده که در بخش های مختلف و مکان های متفاوت بتوان این تجهیزات را جای داد، علاوه بر این استفاده از سرورهای رک مونت مزایای زیادی را به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برقراری نظم و سازماندهی شبکه

یکی از مهم ترین دلایل موفقیت شرکت های بزرگ داشتن برنامه ریزی های مرتب و عملکرد منظم است، برای این کار باید تمامی تجهیزات و ملزومات مورد استفاده این استانداردها را رعایت کنند. بکارگیری سرورهای رکمونت برای برقراری نظم و سازماندهی شبکه انتخاب ایده‌آلی است، چرا که این تجهیزات علاوه بر ایجاد نظم و ترتیب در میان تمام واحد ها در رک ها و قرار دادن آن ها در یک مکان مشخص، می‌تواند سوئیچ شبکه را نیز در این مکان قرار دهد.

با نصب سوئیچ شبکه در سرورهای رک مونت می توان هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی کرد، در واقع با استفاده از سوئیچ های شبکه تمامی مدیران می توانند به سادگی و تنها با انجام یکسری اقدامات خاص همه سرورهای زیرمجموعه را به یک سوئیچ متصل و در یک لحظه سرور را آنلاین نمایند. این کار باعث افزایش سرعت و بهینه سازی عملکرد مجموعه خواهد شد.

قابلیت توسعه و مقیاس پذیری

گاهی به دلایل متفاوت زیرساخت های سازمانی نیاز به ارتقا دارند، اما زیر ساخت های تحت شبکه آن ها این قابلیت را ندارند و همین امر سبب شده که برخی از این کمپانی را با مشکلاتی همراه شود. در صورتی که از سرورهای رک مونت استفاده می کنید نیازی به نگرانی نیست چرا که این تجهیزات قابلیت مقیاس پذیری و توسعه تجهیزات را برای شما فراهم می کند. این تجهیزات سخت افزاری را می توانید به سادگی تغیر شکل دهید چرا که بسیاری از آنها سر جای خود می لغزند و یا با استفاده از پیچ و مهره محکم می شوند؛ به واسطه این امر به راحتی می‌توانید واحد های اضافه را برای ارتقاء تجهیزات شبکه به سرور های رکمونت اضافه کنید

استفاده ساده و آسان

تکنولوژی و فناوری سبب شده که همه چیز با هدف استفاده ساده و راحت تر تولید شود، سرور های رکمونت یکی از تجهیزاتی هستند که به دلیل استفاده ساده و آسان از محبوبیت زیادی برخوردارند. در واقع می توانید این تجهیزات را به هر حالتی که می توانید نگه داری کنید.گاهی می توانید آن ها را افقی و در صورت نیاز به صورت عمودی قرار دهید این کار باعث می شود تا بتوان در فضای در دسترس نهایت صرفه‌جویی را داشت.

جابجایی این تجهیزات بسیار ساده است و به راحتی می توانید آنها را در بخش های مختلف از محیط کار حرکت دهید، گفتنی است که رک ها به راحتی روی هم قرار می گیرند و همین امر سبب شده که بتوانید فضای کمی را برای آنها اختصاص دهید و از فضا به صورت بهینه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که با افزایش واحدهای سرور، میزان حرارت و گرمای آن افزایش پیدا می‌کند که در این حالت باید در زمان حمل و نقل یا قرار دادن آنها بر روی هم به این نکات توجه کنید. برای خنک کردن سرور می توانید از سایر خنک کننده ها نیز بهره ببرید به این موضوع توجه کنید که هرچه تعداد سرورها افزایش پیدا کند خنک کننده های مورد استفاده نیز باید افزایش پیدا کند.

محافظت از سرورها

سرورهای رک مونت تجهیزات فوق العاده مقاوم و مستحکمی هستند که به بهترین شکل ممکن طراحی و تولید شده اندف با استفاده از این تجهیزات می توان از نفوذ گرد و غبار و آلودگی ها جلوگیری کرد. همچنین قابلیت جلوگیری از وارد شدن ضربه و آسیبهای احتمالی برای  امنیت بیشتر دستگاه‌ها را دارد.

آشنایی با کاربرد سرورهای رک مونت Rack Mount Server

با توجه به مطالب عنوان شده درباره انواع سرور های رک مونت و آشنایی با اجزای آن لازم است بدانید که این تجهیزات در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع با استفاده از این تجهیزات می ‌توانید در تمامی عملیات های فناوری اطلاعات منابع پردازش شده را هماهنگ، نگهداری و محافظت کنید. این سرورها به شما اجازه می دهند که با قرار دادن هر سرور در رک خاص خود قابلیت مقیاس پذیری و مدیریت بهتر را فراهم کنید، کیفیت و عملکرد فوق ‌العاده این سرور ها سبب شده که کمپانی ها و سازمان های بزرگ از ده ها یا صد ها سرور استفاده کنند که به واسطه آن  توان عملیات داده را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

راهنمای خرید سرور
جمع بندی

عملکرد متفاوت و تاثیر گذاری انواع سرور های رک مونت در عملیات IT سبب شد تا برند های معتبر در حوزه انواع سرور با طراحی و تولید این تجهیزات توجه کاربران را جلب کنند. کمپانی های بزگ HP، DELL، HPE و…. هر یک سعی دارند با اضافه کردن قابلیت های متفاوت به این تجهیزات نام خود را در بازار جاودانه کنند. با توجه به رقابت چشمگیر بین این کمپانی ها، شاهد ارائه انواع سرورهای رک مونت در مدل های متفاوت با قابلیت های ویزه به بازار هستیم. صاحبان کسب و کار می توانند برای بهره مندی از خدمات و قابلیت های متفاوت هر یک از این تجهیزات پیش از خرید با کارشناسان حرفه ای در مجموعه نت پرداز مشورت کنند. در این مجموعه تمامی اطلاعات به زبان ساده و قابل فهم درج شده و می توانید به نحوه احست از آن ها استفاده کنید.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید