خرید و فروش سرور استوک

خرید و فروش سرور استوک

مقالات
بدون دیدگاه

سرورهای شبکه از جمله تجهیزات گران قیمت شبکه ای هستند که به صورت مداوم و در طول 24 ساعت شبانه روز روشن هستند بنابراین در روند تولید آن ها باید به نکات بسیاری توجه شود تا کیفیت این تجهیزات حفظ شود و طول عمر بیشتری داشته باشند.

در بسیاری از کسب و کارها سرور از مهم ترین زیر ساخت ها به شمار می آید و به افراد این امکان را می دهند که بتوانند نیاز خود را با این تجهیزات بر آورده سازند. اگر بودجه کافی برای خرید سرور را ندارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که سرور شبکه استوک را از وب سایت نت پرداز با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید.

بسیاری از افراد در زمان شنیدن واژه سرور استوک به یاد سرورهای دست دو می افتدند و آن هم به دلیل معنی این سرور است و با خود فکر کنید که بهتر است که پول خود را صرف خرید این تجهیزات نکنید که کاملا تفکری اشتباه است ما را تا پایان این نوشتار همراهی کنید تا بگوییم چرا این تفکر شما اشتباه است.

ما در این صفحه از نت پرداز در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با سرور استوک در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم و عواملی که می تواند بر خرید و فروش سرور استوک تاثیر بگذارد را به شما کاربران عزیز معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : سرورهای نسل جدید

 

اطلاعاتی در ارتباط با سرور استوک

خرید سرور استوک با توجه به مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم کاملا برای شما به صرفه است و انتخابی بسیار مناسب به حساب می آید.

سرور استوک قیمتی بسیار مناسب دارد و شما با نصف مبلغ سرور نو می توانید سرور استوک را خریداری نمایید هر چند در زمان خرید و فروش سرور استوک بهتر است به قطعات این سرور توجه داشته باشید که سالم باشند.

سرورهای استوک مجهز به دو عدد پاور هستند که می توانند به صورت موازی در کنار هم دیگر قرار بگیرند و در صورتی که یکی از این دو پاور سوخته باشد دیگری نیز کارایی لازم را ندارد هر چند خاموش نمی شود اما با چشمک زدن به شما هشدار می دهد که پاور معیوب شده را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنید.

حافظه‌ هایی که بر روی سرور استوک قرار گرفته اند  شامل حافظه های HDD و SSD می باشند که امکان آرایش و دسته بندی آن ها به صورت سخت افزاری وجود دارد.

نکات مهم در زمان خرید سرور استوک

در زمان خرید سرور استوک بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم توجه داشته باشید تا از خرید خود نهایت لذت و رضایت را داشته باشید.

خرید سرور نو و جایگزین کردن آن با سرورهای قدیمی می تواند کاری بسیار سخت و هزینه بر باشد بنابراین با اندکی دقت و تلاش می توانید سرور دست دوم را خریداری نمایید که برای شما همان کار سرور نو  را انجام می دهد.

توجه داشته باشید که سرور خریداری شده توسط شما حتما تولید کشور امارات باشد. زیرا این کشورها جز کشورهایی هستند که در روند تولیدات خود به کیفیت اهمیت بسیاری می دهند و همواره برای تولید سرورها هزینه بالایی را متقبل می شوند و شما نگرانی بابت خرید این تجهیزات نخواهید داشت.

توجه داشته باشید که سرور خریداری شده حتما توسط فروشگاه یا فروشنده تضمین کیفیت شود زیرا این امر نشان دهنده این است کیفیت بالا و سلامت سرور است.

سرور انتخابی فضای بیش از آنچه که شما از آن تصور می کنید دارد و این امر می تواند خیال شما را در آینده راحت کند که بدون نگرانی می توانید موارد مورد نیاز خود را در آن ذخیره کنید.

در زمان خرید سرور استوک بهتر است به نوع رید کنترلر و ظرفیت آن توجه داشته باشید برای نمونه در زمان خرید امکان دارد سرور مورد نظر شما SATA  باشد و شما در آینده به استوریج های SAS  نیز نیاز داشته باشید، توجه داشته باشید که استوریج های SATA قابلیت نصب بر روی کنترلر های SAS  را دارند این در حالی است که امکان این نصب SAS بر روی SATA   وجود ندارد.

بنابراین توجه به موارد گفته شده نیز در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشکلات سرور استوک در زمان  دانلود کردن

در بسیاری از مواقع برای سرورها، حجم مشخصی برای دانلود کردن وجود دارد و در زمانی که دانلود در حجم بالایی اتفاق بیفتد می تواند مشکلات بسیاری برای سرور به وجود بیاید که از رایج ترین آن ها می توان به داغ شدن بیش از اندازه سرور، هنگ کردن سرور و عدم کارایی صحیح اشاره کرد.

در برخی مواقع نیز این امکان وجود دارد که Rom سرور دچار مشکل شده باشد که در این حالت آپدیت، فلش یا بازگشت به تنظیمات کارخانه وجود ندارد بنابراین در این مواقع بهتر است رم سرور را تعویض کنید زیرا این امر می تواند ناشی از عدم هماهنگی رم ها باشد.

در زمان افزایش میزان راکنش امکان کرش حافظه رید کنترلر وجود دارد و زمان قطعی باتری رید کنترلر به خوبی عملیات را انجام نمی دهد که این امر منجر می شود اطلاعات موجود کاملا از بین بروند.

سرورهایی که دچار رطوبت یا زنگ زدگی باشند و یا در محیط هایی قرار بگیرند که رطوبت آن بالا است امکان هنگ کردن، خاموشی و ری استارت شدن آن ها وجود دارد.

در صورتی که رید کنترلر معیوب باشد می تواند نتایج فاجعه باری را به همراه داشته باشد.

در صورتی که سرور استوک تعمیری باشد و در زمان مونتاژ کاری آن مادر برد به درستی عایق نشده باشد امکان برق گرفتی بر روی بدنه آن وجود دارد و می تواند بر کارایی سرور تاثیر منفی بگذارد .

توجه داشته باشید موارد گفته شده امکان دارد بعد از خرید اتفاق بیفتد که اثبات آن به فروشنده کار بسیار سختی است و این امکان وجود دارد که کلا زیر بار فروش این محصولات به شما نروند. در این مواقع مشتری افسوس می خورد که کاش پول بیشتری پرداخت می کرد اما سرور بهتری را خریداری می کرد که به عملکرد دستگاه شما آسیب وارد نکند.

انواع سرور استوک با توجه به وضعیت ظاهری

سرور استوک های مشابه با نو

سرور استوک که مدت زمان اندکی در اختیار مشتری بوده است ، این محصولات قیمت بیشتری دارند و بین یک الی سه سال گارانتی دارند .

سرور استوک هایی با ظاهری دست دوم طبیعی

این سرورها ظاهری مشابه نو دارد با این تفاوت که خط و خش جزئی دارند ، لازم به ذکر است که قیمت این سرورها نصف قیمت سرورهای نو است.

سرور استوک هایی با ظاهری معیوب

این سرورها همان طور که از نام آن ها مشخص است دچار دفرمی، ترک، شکستگی، کجی، تعمیر شده، زنگ زدگی، قطعات غیر اورجینال است و قیمتی بسیار کمتر دارد.

مراحل مونتاژ سرور استوک

  • مونتاژ سرور استوک دارای مراحل مختلفی است که مطابق با نیاز مشتری این مراحل انجام می شود.
  • رم استفاده شده برای این تجهیزات دارای 6 قسمت است که دارای کنال های پردازنده هستند و مجهز به بالاترین  پرفورمنس می باشد.
  • و از رم هایی استفاده می شود که دارای یک برند، ظرفیت و ولتاژ کاری مشابه هستند و دارای پاوری یکسان می باشند.
  •  قطعات سرور به قسمت مونتاژ کاری انتقال داده می شود و توسط فردی که در این زمینه مهارت و تخصص بالایی دارد مونتاژ می شود.
  • سینک و پردازنده هایی که این تجهیزات دارند کاملا تمیز می شوند و برای آن که در طولانی مدت بتواند فعالیت خود ادامه دهد و خشک نشود از خمیر سیلیکونی استفاده می کنند زیرا این خمیر رسانایی گرمایی بالایی دارد .
  • بعد از انجام مراحل بالا سرور استوک روشن می شود و ولتاژ آن بررسی می شود که باید کمتر از 5 ولت باشد.
  • رم سرور فلش می شود.
  • فریم ور بایاس به آخرین نسخه به روز رسانی می گردد و آخرین نسخه از این فریم وربایاس بر روی سی دی نصب می گردد.
  • توجه داشته باشید که بعد از مونتاژ تمامی bay های سرور بر روی این قطعه قرار می گیرد تا بتوان با کمک آن بتوان صحت عملکرد Raid controller  را بررسی کرد.
  • باتری Raid controller بهتر است کاملا شارژ شود تا بتوان آن را مونتاژ کرد و بعد از انجام عملیات مونتاز بهتر است سرور را به پریز برق متصل کنید.
  • بعد از گذشت یکساعت باتری از کش جدا می شود و ولتاژ آن بررسی می شود و در صورت عملکرد صحیح دسته بندی و آرایش آن انجام می گیرد.
  • باتری از کش جدا می‌شود و ولتاژ آن اندازه‌گیری می‌شود. استوریج های مشتری بر روی سرور قرار می‌گیرند و آرایش می‌شوند.

 

 

علت این که سرور در قسمت استوک ها قرار گرفته است چیست؟

تولید سرور و یا قطعات سخت افزاری ان توسط برند تولید کننده متوقف شده است.

نسل جدیدی از سرورها تولید و به بازار وارد شده است و کارایی بهتری در مقایسه به نمونه استوک شدن دارد.

شخصی که قصد خرید سرور استوک را دارد از خرید خود پشیمان شده است.

سرور استوک کارایی لازم را در سازمان ندارد.

سرور استوک به مدت 10 سال عمر مفید داشته است و توانسته به تمامی نیاز کاربران به خوبی پاسخ دهد.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت نت پرداز این تجهیزات را با کیفیتی بسیار بالا خریداری نمایید و نگرانی بابت هزینه ای که بابت خرید آن باید پرداخت کنید نداشته باشید.

مدل های مختلف سرور استوک

تمامی سرورهایی که در مجموعه نت پرداز در اختیار مشتریان عزیز قرار می گیرند کیفیت بالایی دارد و این شرایط را برای افراد به وجود آورده است که با صرف هزینه ای مناسب بتوان خریدی به صرفه را تجربه کنند.

ما در ادامه در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با مدل های مختلف سرور استوک در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

سرور استوک مدل DL

سرور dl به این معنا است که سرور محل مناسب خود را در رک پیدا کرده است و همین امر سبب می شود که قدرت پردازشی ، تراکم فیزیکی و  تعادل  در میان تمامی قطعات آن برقرار باشد .

لازم به ذکر است که این سرورها ابعاد مناسبی دارند و امکان ارتقا قدرت پردازشی آن وجود دارد از این رو برای افرادی که تمایل دارند با صرف هزینه ای مناسب این تجهیزات را خریداری کنند بسیار مناسب است.

استفاده از سرورهای مدل DL با توجه به مزایای بالایی که دارند برای بسیاری از شرکت های متوسط رو به بزرگ مناسب است زیرا با یک واحد مدیریتی امکان قرار گیری ان ها کنار هم وجود دارد .

هر چند نمونه های محبوب تری از سرور در بازار وجود دارد که شما به صرف هزینه ای مناسب می توانید آن ها را خریداری کنید و از مزایای آن ها شگفت زده شوید.

سرور های استوک ml

این سرورها همچون کیس های قدرتمند عمل می کنند و امکان ارتقای قطعات سخت افزاری آن ها وجود دارد و این امکان را برای شما به وجود می آورد که بدون نیاز به رک از آن استفاده کنید.

سرورهای استوک sl

این سرور ها بیشترین کاربرد را برای جایگذاری در دیتا سنتر ها دارند و دارای قدرت پردازشی بالایی هستند و برای مخابرات و همچنین شرکت های بزرگ بیشترین استفاده را دارد.

سرور های استوک bl

سرور استوک Bl از جمله سرورهایی است که ساختاری مشابه با سرورهای تیغه ای دارد و نوعی سرور رک مونت به حساب می آید توجه داشته باشید که نحوه قرار گیری سرورهای تیغه ای به صورت افقی می باشد  این در حالی است که سرورهای bl ساختاری عمودی دارد که در اصطلاح به آن  Enclosure گفته می شود و با ساختار فیزیکی خود این امکان را برای کاربران به وجود می آورند که قابلیت ارتقا را دارد و فضای لازم را به به دست بیاورد و بیشترین کاربرد را برای مشاعل و کسب و کارهای کوچک دارد.

 

توجه به سرورهای استوک

برای آن که اطلاعات دقیق تری در ارتباط با مدل های سرور استوک به دست بیاورید بهتر است به عددی که در آن ها درج شده است توجه داشته باشید برای نمونه عددی که در سرور DL قرار گرفته است نشان دهنده سری تولید شده این محصول است .

برای نمونه سرورهای سری 900 این امکان را دارند که از 8 هسته پردازشی و چهار ترابیات رم حمایت کند و برای شرکت هایی بیشترین کاربرد را دارد که تمایل دارند سرویس های بزرگ اینترنتی را ارائه دهند.

توجه داشته باشید در صورتی که رقم نهایی پردازنده ها به عدد صفر نزدیک تر شود نشان دهنده این است که سرورهای استوک از پردازنده های شرکت اینتل بهره مند هستند و در صورتی که به عدد پنج نزدیک باشد این نکته را خاطر نشان می کند که از پردازنده های شرکت AMD استفاده کرده است.

در صورتی که حرف G6 در کنار استوک ها درج شده باشد نشانگر نسل جدیدی از سرور است و افزایش عدد کنار حرف  G به این نکته اشاره می کند سرورها نسل جدید تری هستند.

شاید با خواندن این مقاله با خود فکر کنید که سرورهای استوک پیچیدگی های بسیاری دارند و واقعا چرا فرد باید با وجود این همه سر درگمی باید این محصولات را خریداری کند؟

توجه داشته باشید که سرورهای نو و اکبند قیمت بسیار بالایی دارند و تمامی افراد نمی توانند چنین هزینه ای را برای خرید این سرورها پرداخت کنند.

شما می توانید با خرید سرور استوک از مجموعه ما با خیالی راحت این محصولات را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب خریداری نمایید.

نکات مهم در زمان خرید سرور استوک

توجه داشته باشید در زمان خرید تجهیزات دسته دوم به نکات بسیاری توجه داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید .

  • قطعات سرور را به خوبی بررسی کنید که این قطعات عمر مفید خود را نکرده باشند و به گونه ای باشند که شما نیز بتوانید از این  تجهیزات برای مدت زمان معینی استفاده کنید.
  • شما باید در زمان خرید و فروش سرور استوک به مدل، ویژگی و قابلیت های این سرورها توجه ویژه ای داشته باشید. ما در سطرهای بالا اطلاعات مفیدی را در این باره در اختیار شما کاربران عزیز قرار دادیم که با رعایت آن ها می توانید خریدی به صرفه را تجربه کنید.
  • وجود گارانتی و ضمانت نامه معتبر
  • قسمت های مختلف سرور را به خوبی بررسی کنید و از سلامت آن ها اطمینان لازم را به دست بیاورید.
  • قبل از آنکه خرید خود را انجام دهید بهتر است هدف خود را از خرید تجهیزات مشخص نمایید و با توجه به کارایی که از آن انتظار دارید خرید خود را انجام دهید.
  • شرکت تولید کننده سرور استوک باید اعتبار کافی داشته باشد تا شما بتوانید با خیالی راحت خرید خود را انجام دهید.
  • به هارد دستگاه خود توجه داشته باشید و مطابق با آن خرید خود را انجام دهید.
  • تاریخ آخرین به روز رسانی سرور استوک را چک کنید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم مطالعه نمائید ؛

 

سخن پایانی

خرید و فروش سرور امروزه به یک شغل پر در آمد تبدیل شده است به همین دلیل مراکز بسیاری وجود دارند که در زمینه خرید و فروش سرور استوک فعالیت می کنند که در میان آن ها به جرات می توان گفت مجموعه نت پرداز با توجه به تمامی نکات توانسته است در این زمینه موفقیت بسیاری را به دست بیاورد و مشتریان خود را همواره راضی نگه دارد جهت خرید از این مجموعه کافی است با شماره هایی که در انتهای مقاله درج شده است ارتباط برقرار کنید.

 

امتیاز دهید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید