با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟

با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟

مقالات
بدون دیدگاه

دسک‌تاپ به عنوان یک سرویس، یک سرویس رایانش ابری است که محیط دسکتاپ مجازی را از طریق اینترنت به کاربران ارائه می‌دهد. به بیانی ساده یعنی کاربران با استفاده از DAAS می‌توانند به شکل ایمن به دسکتاپ خود از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است مانند: لپ‌تاپ، دسکتاپ‌های دیگر، تبلت و گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشند.

استفاده ازDesktop as a Service(DAAS)  امروز سبب انعطاف‌پذیری بیشتر در کسب و کارها شده و هزینه‌های خرید، نگهداری دسک‌تاپ فیزیکی، به روزرسانی نرم‌افزاری را در سازمان‌ها از بین می‌برد. همچنین شما قادر خواهید بود در هر زمان و مکانی از دسک‌تاپ‌های مجازی استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر شما با این مفهوم، در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم که با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟ با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : مقایسه VDI و DAAS

 

تعریف DAAS

جهت پاسخ به این سوال که با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟ اجازه دهید ابتدا با تعریف این مفهوم آشنا شویم.  این دسترسی به شبکه بدون اعتماد از اینکه دسکتاپ‌تان به عنوان یک سرویس در حال فعالیت است، زمانیکه از پرسنل خود را از راه دور پشتیبانی می‌نمایید، همواره دغدغه صاحبان کسب و کار بوده است. همواره صاحبان مشاغل اندیشیده‌اند چگونه برنامه‌ها و داده‌هایشان را از راه دور در دسکتاپ مدیریت نمایند. چطور آسوده خیال بخوابند، در حالیکه پرسنل آن‌ها در حال کار و فعالیت در مکانی غیر از فضای فیزیکی سازمان هستند؟

یک راه‌حل خوب استفاده از DAAS به عنوان یک سرویس است تا بتوانید با اتصال به اینترنت از هر مکان و در هر زمانی به برنامه‌ها و داده‌های سازمانی‌تان در دسکتاپ شخصی خود دسترسی داشته باشید. حتی با فناوری‌های جدید همچون اتصال به شبکه با اعتماد صفر(ZTNA) می‌توانید از راه دور به برنامه‌ها، دسکتاپ‌ها و داده‌های متعددی بر اساس قوانین کنترل شده(با دسترسی به شبکه های ناپایدار) دسترسی داشته باشید.

دسکتاپ به عنوان سرویس (DAAS) مدل تحویل دسکتاپ مبتنی بر اَبر است که در آن یک ارائه‌دهنده ابر، دسکتاپ مجازی را میزبانی می‌کند و به کاربران ارائه می‌دهد. با افزایش هزینه و پیچیدگی استقرار دسکتاپ‌های مجازی در سرورهای داخلی، سازمان‌ها داده‌های دسکتاپ خود را به ابر منتقل می‌کنند.

DAAS راه‌حل جایگزین و ساده‌تری برای زیرساخت کامل دسک‌تاپ مجازی (VDI) است. قیمت‌گذاری استفاده از این مدل به شکل پرداخت اشتراکی است و مدلی کارآمد است که در آن ارائه‌دهنده خدمات، کلیه مسئولیت‌های پشتیبان نرم‌افزار کاربردی را مدیریت می‌کند، با این کار دردسر هزینه‌های عملیات فناوری اطلاعات برای سازمان‌ها حذف می‌شود.

برخی از ارائه‌دهندگان معروف آمازون WORKSPACE و Azure Virtual Desktop مایکروسافت هستند.

 

DAAS چگونه کار می‌کند؟

DAAS چگونه کار می‌کند؟

اگر بپرسید که با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟ باید بگوییم بهتر است ابتدا با نحوه عملکرد این سیستم آشنا شوید.  DAAS از طریق سرویس‌های ابری عمومی یا خصوصی کار می‌کند. زیرساخت DAAS به نحوی است که به کاربران متعدد اجازه می‌دهد به دسکتاپ مجازی در محیط ابری دسترسی داشته باشند. ارائه‌دهنده سیستم ابری شخص ثالث، معمولا زیرساخت پشتیبان یک زیرساخت دسک تاپ مجازی (VDI) را میزبانی می‌کند. ارائه‌دهنده دسکتاپ‌های مجازی را ایجاد می‌کند و آن‌ها را از طریق یک شبکه ابری ارسال می‌کند.

ارائه‌دهندگان همچنین مسئول میزبانی ذخیره‌سازی، منابع شبکه و کل زیرساخت DAAS هستند. نگهداری، برقراری امنیت، پشتیبان‌گیری و بازیابی، ذخیره‌سازی و نگهداری DAAS نیز توسط آن‌ها انجام شود.

سازمان‌ها می‌توانند دسکتاپ مجازی دلخواه‌شان را از بین مدل‌های اشتراک موجود در بین ارائه‌دهندگان انتخاب و آن را خریداری نمایند. همچنین سازمان‌ها می‌توانند از طریق یک برنامه امن یا یک مرورگر وب مبتنی برHTML از طریق اتصال به اینترنت به خدمات و فایل‌ها دسترسی داشته باشند. سازمان‌ها همچنین مسئولیت مدیریت تصاویر دسکتاپ را بر عهده دارند، اما هزینه‌های عملیاتی اولیه را آنها پرداخت نمی‌کنند.

دو نوع دسکتاپ در DAAS

به منظور بررسی این موضوع که با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟ باید ابتدا با انواع DAAS آشنا شویم. دو نوع دسکتاپ در DAAS وجود دارد که عبارتند از:

  • دسکتاپ‌های دائمی:

کاربران ممکن است دسکتاپ را طوری طراحی و ذخیره کنند که هر بار که وارد آن می‌شوند، یکسان به نظر برسد. دسک‌تاپ‌های دائمی نسبت به رایانه‌های غیردائمی به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند که ممکن است هزینه آن‌ها را افزایش دهد.

  • دسکتاپ‌های غیردائمی:

هنگامی که شخصی از سیستم خارج می‌شود، دسکتاپ او پاک شده و فقط برای دسترسی به سرویس‌های ابری مشترک استفاده می‌شود. مشتریان ممکن است بتوانند بین این دو نوع دسکتاپ، یکی را انتخاب کنند به طوری که کاربران دارای نیازهای خاص، معمولا به یک دسکتاپ دائمی دسترسی دارند و کاربران موقت معمولا دسکتاپ غیردائمی را انتخاب می‌کنند.

تفاوت میان DAAS و VDI

جهت پاسخ به این مساله که با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟ باید با تفاوت میان DAAS و VDI آشنا باشید.

کاربران نهایی ممکن است با استفاده از DAAS و VDI به دسک‌تاپ‌های مجازی دسترسی داشته باشند که این امر سبب می‌شود مدیران نیازمند بار نصب و مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری روی هر دستگاه در داخل سازمان‌ها نباشند. با این حال، این دو شکل مجازی‌سازی دارای تمایزات قابل توجهی هستند.

دسکتاپ‌های مجازی از مراکز داده درون محل خود سازمان با استفاده از VDI مستقر می‌شوند. خرید دسک تاپ‌های محازی، مدیریت و به روزرسانی زیرساخت‌ها، همگی توسط تیم‌های فناوری اطلاعات داخلی انجام می‌شود.

چالش‌های DAAS

DAAS با مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله اتصال به شبکه مواجه است که در ادامه بدان می‌پردازیم. پرداختن به این موضوع به ما کمک می‌کند تا بدانیم با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟

مشکلات اتصال به شبکه

تاخیر در اتصال به شبکه یک مشکل است، زیرا برای دسترسی به دسکتاپ شما به اتصال اینترنت نیاز دارید. زمانی که پرسنل شما نمی‌توانند به اینترنت وصل شوند، بهره‌وری آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد یا بدتر از آن، کار آنها به طور کلی متوقف می‌شود. مورد دوم ممکن است خصوصا زمانی صادق باشد که پرسنل شما از برنامه‌های کاربردی با پهنای باند سنگین همچون ویرایش گرافیکی و پخش رسانه در کار خود استفاده می‌کنند.

نحوه اتصال به اینترنت با DAAS

همان‌طور که در بالا هم اشاره شد DAASیک سرویس مبتنی بر ابر است که به کاربر امکان دسترسی به محیط دسکتاپ مجازی از طریق اینترنت را می‌دهد. محیط توسط یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث مدیریت می‌شود و محصول کاملی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

DAAS به جای اینکه یک سیستم عامل خاص را روی دستگاه شما نصب کند، ضمن توجه به نیازهای سخت افزاری سیستم شما محیط دسکتاپ مجازی را از دستگاه شما جدا نگه می‌دارد. ارائه دهنده DAAS مسئول مدیریت زیرساخت سخت‌افزاری و پخش برنامه‌های دسکتاپ مجازی به دستگاه شماست و به شما امکان دسترسی کامل به عملکرد دسکتاپ از برنامه‌ها، ویژگی‌ها و زیرساخت را می‌دهد.

DAAS مشابه سایر سرویس های ابری کار می کند. دسکتاپ همراه با سیستم عامل در حال استفاده، برنامه‌های کاربردی، نرم افزارها و داده‌ها از راه دور بر روی سرورهای شرکت ارائه دهنده ذخیره می‌شود. شرکتی که شما از آن فرم دسک‌تاپ را اجاره می‌کنید، مسئول حفظ سخت افزار، ایمن‌سازی اطلاعاتی که در فضای ابری آن‌ها را ذخیره می‌کنید به صورت فیزیکی و دیجیتالی و به روزرسانی منظم سیستم عامل شما خواهد بود. تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا تبلت با اتصال به اینترنت قابل اعتماد است.

با  DAAS می‌توانید از چندین سیستم عامل در یک دستگاه بدون هیچ خطری استفاده کنید. همچنین می‌توانید به راحتی از نرم افزارها و برنامه‌هایی استفاده کنید که معمولا به قدرت محاسباتی بالا و سخت‌افزار خاصی نیاز دارند تا زمانی که پهنای باند کافی برای پشتیبانی از اتصال داشته باشید.

مزایای استفاده از DAAS جهت اتصال به شبکه

برای آنکه بدانید با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟ قطعا دانستن مزیت‌های استفاده از DAAS جهت اتصال به شبکه می‌تواند کمک کننده باشد.

  • افزایش انعطاف‌پذیری: DAAS به کاربران این امکان را می‌دهد تا از هر نقطه با اتصال به اینترنت به دسک‌تاپ خود دسترسی داشته باشند و به آن‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری برای کار از خانه، جاده و سایر مکان‌های دور را می‌دهد.
  • تدام کسب و کار: از آن‌جایی که دسکتاپ‌های مجازی و داده‌های شرکت در مرکز داده قرار دارند، کاربران می‌توانند در صورت بروز حوادث و سوانح همچون آتش‌سوزی و… در بخش سایت فورا کار خود را از سر بگیرند.
  • امنیت بهبود یافته: DAASمی‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا امنیت داده‌های خود را با ذخیره آن در یک مرکز داده ایمن و خارج از سایت بهبیود بخشند. صاحبان کسب و کارها دیگر نگران گم‌شدن یا سرقت دستگاه‌های کاربران نهایی مهم در سازمان خود نیستند، زیرا تمام داده‌های شرکت در مرکز داده قرار دارد.
  • کاهش پیچیدگی فناوری اطلاعات: DAAS می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا با بارگذاری مدیریت و نگهداری دسک‌تاپ‌ها به یک ارائه‌دهنده ابری، پیچیدگی‌های فناوری اطلاعات را کاهش دهند.
  • مقیاس‌پذیری: DAAS بسیار مقیاس‌پذیر است، بنابراین مشاغل می‌توانند به راحتی کاربران را در صورت نیاز اضافه و کم کنند.
  • قابلیت اطمینان: DAAS یک راه حل قابل اطمینان و بسیار معتبر است، زیرا در مراکز داده انعطاف پذیری میزبانی می‌شود.

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم مطالعه نمائید ؛

 

نتیجه‌گیری

جهت آگاهی از این موضوع که با DAAS چگونه به اینترنت وصل می‌شویم؟ باید بدانید که برای استفاده از DAAS نیازمند یادگیری و آموزش خاصی نیستید. کافی است یک ارائه دهنده خدمات DAAS را بیابید که ماهانه و یا ساعتی اشتراک شما را شارژ کند. تصمیم گیری در مورد اینکه به یک دسک تاپ دائمی یا غیر دائمی نیاز دارید ممکن است کمی طول بکشد، اما زمانی که آنچه را که از یک دسکتاپ مجازی نیاز دارید شناسایی کردید سایر فعالیت ها و اقدامات را بر عهده شرکت ارائه دهنده بگذارید.

برای ارتباط با کارشناسان شرکت نت پرداز برای خرید سرور میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:

نت پرداز

امتیاز دهید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید