قیمت سرور dell

مقالات
بدون دیدگاه

شرکت دل، کمپانی شناخته‌شده‌ای است که سال‌ها است در ساخت سرور (Server) و ذخیره‌ساز (Storage) فعالیت داشته و با خرید شرکت EMC در سال 2016 ، برند جدید Dell EMC از آن متولد شد و به قدرتی بی‌بدیل در حوزه سرور و ذخیره‌سازی در جهان تبدیل گشت.

در حال حاضر، سرورهای Dell انتخاب اول بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های مطرح دنیا است و البته این کمپانی، همواره سعی در بهبود کیفیت و کارایی محصولات خود دارد.

از ویژگی‌های برجسته Dell این است که برای تمامی کاربرد‌ها و بودجه‌ها، محصول و راهکار متناسبی عرضه کرده است. 

 

انواع سرور  Dell

 

سرور دل که با نام پاور ادج (Power Edge) شناخته می‌شود، به دو صورت سرور رک‌مونت (Rack Mount)  و سرور ایستاده (Tower)  در بازار موجود هستند. خانواده سرورهای رک‌مونت PowerEdge در انواع 1U، 2U، 3U و 4U قابلیت استفاده از 1 تا 4 پردازنده، پشتیبانی از ترکیب انواع مدل‌های هارددیسک همچون SATA ، SAS ، NLSAS ، NVMe  و همچنین مدل‌های تاور با همین ترکیب هارد و ساختاری با تعداد هاردهای بیشتر مکمل هم هستند.

سرورهای تاور (که البته قابلیت استفاده به ‌صورت سرور رک‌مونت را هم دارند) معمولاً فضای بیشتری برای تعداد هارددیسک‌ها دارند و در نتیجه ذخیره‌سازی بیشتری را از آن‌ها می‌توان انتظار داشت و در صورت لزوم، اضافه‌کردن کارت‌های توسعه در آن‌ها راحت‌تر است.

 

مقایسه قیمت سرور دل

 

بررسی مقایسه‌ای در محصولات حوزه IT بر اساس قابلیت‌های هر محصول صورت می‌گیرد. قیمت سرورهای کمپانی  dellنیز با توجه به مدل و قابلیت‌های هر کدام، متفاوت است. 

در ادامه، برخی از شاخصه‌هایی که در قیمت سرورهای دل تأثیرگذار است، برای شما آورده‌ایم:

 

  • قابلیت‌های ابتدایی بر اساس مدل سرور و برخورداری از ظرفیت‌های جدید تکنولوژی روز
  • اصالت کالا بر اساس برند
  • اصالت و اعتبار گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش 
  • حفظ امنیت اطلاعات و قابلیت‌های برتر فنی
  • سهولت در ارتقاء قابلیت‌های مختلف سرور
  • فضای حافظه داخلی سرور و قابلیت‌های افزایش حافظه جانبی
  • قابلیت‌های ظاهری سرور 

 

مورد آخر، از موارد و عوامل بسیار مؤثر در قیمت سرورهای دل محسوب می‌شود که نیاز به توضیح بیشتری دارد. به همین خاطر، لازم است که توضیح بیشتری در خصوص سرورهای رک‌مونت و ایستاده این کمپانی ارائه شود تا وضوح تفاوت قیمت براساس شکل ظاهری، مشخص‌تر باشد.

سرور رک‌مونت دل

 

طراحی این مدل از سرورها به گونه‌ای است که برای نصب آن‌ها به یک شاسی رک نیاز است.

کم‌جا بودن سرور، از مزیت‌هایی است که اغلب شرکت‌ها از آن استقبال می‌کنند و از قابلیت‌های این مدل است. با استفاده از این مدل، شما می‌توانید از چندین سرور در فضای محدودی بهره ببرید. این مدل برای شرکت‌هایی که فضای کمی برای قرار دادن تجهیزات دارند، یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود.

 

سرور ایستاده دل

 

در مقابل مدل رک‌مونت، سرورهای ایستادۀ دل وجود دارند که قابلیت‌های متفاوت و منحصربه‌فرد خود را دارند.

از مهمترین ویژگی‌های سرورهای ایستادۀ دل، افزایش راندمان کاری در کمترین زمان ممکن است.

لازم به ذکر است که بهینه‌سازی فضای فیزیکی و اشغال کمترین میزان از محیط استقرار، از ویژگی‌های مشترک بین سرور ایستاده دل و سرور رک‌مونت دل محسوب می‌شود. در واقع اندازه این سرورها به گونه‌ای است که به سادگی می‌توان آن را بر رو یا زیر میز قرار داد.

 

نسل جدید سرورهای Dell EMC

 

کمپانی دل با استفاده از مجموعه قدرتمند و امن Dell EMC PowerEdge نسل جدیدی از سرورهای محاسباتی را وارد بازار کرده است که به کمک این سرورها می‌توان مسیری را به سمت زیرساخت‌های مستقل طی کرد و بهره‌وری فناوری اطلاعات را افزایش داد. این سرورها که جزو پرفروش‌ترین سرورهای جهان به شمار می‌روند، دارای عملکردی بی‌نظیر هستند که سطح جدیدی را برای تسریع پردازش اطلاعات و کمک به مشتریان تعریف نموده‌اند.

نسل جدید سرورهای کمپانی دل، به مشاغل کمک می‌کنند تا با تسریع پردازش‌ها، به اهدافی که پیش روی خودشان ترسیم کرده‌اند، برسند. بهینه‌سازی فناوری سخت‌افزارهای به‌ کار رفته، قدرت محاسبه مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های کاربردی مشتریان را افزایش می‌دهد. قابلیت‌های به‌روز شده در این سرورها، آن را از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار ساخته است.

نسل جدید سرورهای Dell EMC علاوه بر قابلیت‌های متنوع خود، تنوع قیمت خوبی هم در مدل‌های مختلف دارد تا انواع مشاغل بتوانند با هر بودجه‌ای، یک سرور مناسب با حجم فعالیت خودشان تهیه کنند.

 

سرور دل Dell Power Edge R710

 

سرور PowerEdge R710  از پرفروش‌ترین سرورهای نسل جدید کمپانی دل است که قابلیت پشتیبانی از دو CPU را دارد و دارای پردازنده اینتل زئون E5-2667  با فرکانس 2.93 گیگاهرتز می‌باشد. این سرور بصورت رکمونت در داخل رک 2 یونیت نصب شده و از 32 گیگابایت رم از نوع DDR3 با فرکانس 1333 مگاهرتز بهره می‌برد و همچنین قادر است تا 1 ترابایت هارد را پشتیبانی کند. 

سرور مدل PowerEdge R710 دارای 18 اسلات رم از نوع DIMM بوده، قابلیت پشتیبانی تا حداکثر 288 گیگابایت حافظه رم را دارد، از رابط هارد SAS و SATA برخوردار است و همچنین دارای 4 پورت شبکه گیگابیت اترنت و یک پورت VGA می باشد. قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های Windows 2008- Servwe R2 Standard از دیگر ویژگی های این سرور می باشد.

در ادامه، مشخصات فنی کامل این سرور آمده است:

 

مشخصات فنی سرور Dell Power Edge R710

 

مدل پردازنده:   Intel® Xeon® processor X5570 2.93GHz

تعداد پردازنده: 2 عدد

چیپست:   Intel 5520

هسته پردازنده: 4 هسته پردازشی

حافظه کش: 16 مگابایت

فضای داخل رک: 2 یونیت

حافظه رم: 8 گیگابایت

نوع رم:    DDR3

فرکانس رم:  1333 مگاهرتز

اسلات رم: 18 اسلات   DIMM

حداکثر حافظه قابل پشتیبانی: تا 288 گیگابایت

قابلیت پشتیبانی ازRaid  : دارد

هارد داخلی : TB1

نوع رابط هارد: Serial ATA-300 / SAS

چرخش دیسک: 15000 دور در دقیقه

پورت ارتباطی: پورت شبکه ( 4 پورت گیگابیت اترنت) / پورت VGA

گرافیک:  Matrox MGA G200 8 MB

سازگار با سیستم عامل‌های:  Windows 2008- Service SP2 Standard

پشتیبانی از DVD  :دارد

پاور : 2 عدد با توان 870 وات

ابعاد : 441.96* 680.72* 86.36 میلی‌متر

وزن : 26 کیلوگرم

 

مزایای سرور Dell Power Edge R710

 

سرور Dell مدل  R730را می‌توان یکی از قدرتمندترین سرورهای 2 یونیت موجود دانست که از اقبال خوبی در بازار برخوردار بوده و این اقبال را می‌توان مرهون قابلیت نصب در رک و ساختار ساده آن دانست. سرعت و دقت این سرورها به دلیل استفاده از پردازنده‌های قوی سری Intel Xeon E5-2600 V3 و رم‌های DDR4 است.

شما با بهره‌گیری از این سرور می‌توانید در هر شرایط آب‌وهوایی از آن استفاده کنید. این امر به دلیل وجود سیستم cooling  بسیار قوی و کم صدا در این سرور است. 

از دیگر ویژگی‌های سرور  R730کمپانی دل، می‌توان به استفاده از هارد دیسک های 3.5 و 2.5 اینچ SSD ،SATA ،SAS  با ظرفیت‌های متفاوت و متنوع آن اشاره کرد. 

منبع تغذیه این مدل از سرور Dell را دو پاور قدرتمند 750 وات به صورت همزمان با قابلیت redundant به عهده دارند، که برای مصارف بیشتر، قابلیت ارتقاء پاور تا 1100 وات را دارد. 

 

چرا سرورهای شرکت Dell پرفروش هستند؟

 

سرور یکی از اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهندۀ هر شبکه است که بستر اینترنت را برای استفادۀ همگان امکان‎‌‍پذیر می‌کند.

هنگام انتخاب سرور مناسب برای شبکه، چند نکته مهم وجود دارد که حرفه‌ای‌های این حوزه برای خرید، آن‌ها را در نظر می گیرند. از جمله این موارد، قابلیت‌های امنیتی، بازیابی داده‌ها و حفاظت از اطلاعات است که هر شرکت را ملزم به تهیۀ سروری با قابلیت‌های بالا و برند مناسب می‌کند. در اینجا است که یکی از گزینه های مناسب برای انتخاب سرور، سرور با کیفیت و مقرون به صرفه Dell خواهد بود.

خوب است بدانید که اگر سرور از حافظۀ درونی برای ذخیرۀ اطلاعات استفاده می‌کند، نوع دیسک و ظرفیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سرور دل، انتخابی ایده‌آل برای وب، سرویس‌دهی پرینت، فایل، میزبانی وب و تجارت الکترونیک در مقیاس کوچک و بزرگ، سرور کارگروهی و مجازی‌سازی در مقیاس کوچک در فضاهای محدود یا در مقیاس‌های بزرگ و فضاهای وسیع، دپارتمان، موقعیت‌های کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ، سایت‌های کسب‌وکارهای بزرگ و تمامی سازمان‌ها می‌باشد.

شرکت Dell یکی از باسابقه‌ترین برندها در حوزه الکترونیک و دیجیتال و تجهیزات شبکه است که سرورهای آن،  عملکردی قدرتمند با قابلیت دسترسی‌پذیری بالا ارائه می‌دهند.

قابلیت انعطاف‌پذیری سرورهای Dell باعث افزایش حافظه داخلی می‌شوند. همچنین این سرورها با مدیریت سیستم‌های انتقال مستقیم، گزینه‌ای مناسب برای سرویس‌دهی (serving) و میزبانی وب (web hosting)، سرویس دهی فایل و پرینت و سایر اپلیکیشن‌های عمومی در مکان‌هایی با فضای محدود و گسترده می‌باشند.

برای بهره‌گیری از سرورهای دل و انتخاب مناسب‌ترین نوع محصول متناسب با کسب‌وکار خودتان، می‌توانید با کارشناسان متخصص نت‌پرداز تماس بگیرید و از راهنمایی رایگان در این خصوص بهره ببرید.

امتیاز دهید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed